دکوراسیون داخلی , دکوراسیون مغازه , بازسازی ساختمان , دکوراسیون منزل , دکوراسیون اداری , دکوراسیون فست فود , سقف کاذب , دکوراسیون داخلی,دکوراسیون مغازه,بازسازی ساختمان,دکوراسیون منزل,دکوراسیون اداری,دکوراسیون فست فود,سقف کاذب ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

دکوراسیون منزل - دکوراسیون مغازه
دکوراسیون داخلی - دکوراسیون منزل - دکوراسیون مغازه -بازسازی ساختمان - دکوراسیون فست فود

شنبه 7 خرداد 1397

ایده های طراحی دکوراسیون منزل

● کمد لباس اتاق‌ها را از نوع دو در و مرتفع انتخاب کنید.

● در اتاق نشیمن به ترکیبی که بر اثر باهم‌آیی رنگ‌ها و اشیا ایجاد می‌شود، دقت کنید. در صورت امکان از چرخه رنگ‌ها در دکوراسیون منزل استفاده کنید تا در انتخاب رنگ اشتباه نشود.

● یک آباژور یا گلدان گل بزرگ در گوشه هال، همیشه جلب توجه می‌کند.

● اگر در خانه شما، اغلب رنگ‌ها، خنثی و بی‌روح هستند، یکی از اشیای بزرگ، مثل کاناپه را از رنگ‌های تند انتخاب کنید تا ترکیب کامل شود.

● آینه‌هایی که قاب طرحدار دارند، شکوه بیشتری به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند.

● شاید باور نکنید، اما وسایل کم اهمیتی مثل صندلی، کوسن یا روتختی، در ظاهر خانه شما تغییری بزرگ ایجاد می‌کنند، پس در انتخاب رنگ و طرح آنها وسواس بیشتری به خرج دهید.

● آباژورهایی که کناره منگوله‌دار دارند، نورپردازی اتاق شما را رویایی می‌کنند.

● همگونی رنگ پرده اتاق خواب با پایه‌های تخت شما، هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

● پهن کردن گلیم یا قالیچه‌ای با طرح سنتی در اتاق خواب، باعث ایجاد روحیه صمیمیت و گرمی در هر بیننده‌ای می‌شود.

● برخی لوازم کوچک مثل شمع‌ها، کوزه‌های گلی یا لوازم قدیمی و ساعت‌هایی با طرح‌های جالب، فضای اتاق و دکوراسیون منزل شما را پرتر نشان می‌دهند.

● برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب، که بلافاصله جلب توجه کند و احساس خنکی ایجاد کند، یک تابلوی سفید یا آینه با دور سفید، مؤثر خواهد بود.

● در اتاق ناهارخوری خود دقت کنید تا کوچک‌ترین اجزا، حتی فنجان‌ها و ظرف سس و شکر، متناسب با سایر اجزای میز انتخاب شوند.

● سعی کنید طرح دستمال سفره‌ها با روکش صندلی، از یک زمینه رنگی انتخاب شوند. به یاد داشته باشید اگر در اکثریت وسایل از رنگ‌های سرد استفاده شده، حتماً وسیله‌ای با رنگ گرم و تند، برای ایجاد احساس گرمی و لطافت در اتاق استفاده کنید. (یک گلدان رنگی روی میز ناهارخوری انتخاب خوبی است.)

● به دکوراسیون حمام اهمیت بیشتری بدهید. قرار دادن مجسمه‌های زینتی در گوشه حمام مسیر دید را به خود جلب می‌کند.

● دو طرح رنگی صورتی – آبی یا زرد درخشان در حمام، تأثیر فوق‌العاده‌ای روی روحیه شما می‌گذارد.

● پارچه‌های زرد روشن و سبک در آشپزخانه شما، نماد روحیه صمیمی شما خواهد بود و به صرف غذا، حال و هوایی دیگر می‌بخشد.

● برخلاف نظریه عموم که وسایل زیاد در اتاق‌های خانه، باعث احساس شلوغی و سردرگمی می‌شوند، باید بدانید هرچه وسایل و تجهیزات شلوغ‌تر و بیشتری در فضای آشپزخانه بچینید، احساس اطمینان بیشتری در شما ایجاد می‌شود و آشپزی را برایتان دلپذیرتر خواهد کرد، اما تناسب چیدن وسایل خانه را در طراحی دکوراسیون منزل فراموش نکنید.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 10:53

چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397

استفاده از درب سیاه رنگ در دکوراسیون منزل
درب های شیک منزل به رنگ مشکی
 
درب های داخلی منازل مسکونی نقشی مهمی در زیبایی و جذابیت طراحی داخلی منزلدارند از این رو بهتر است در هنگام انتخاب رنگ و جنس درب های داخلی خانه توجه لازم را داشته باشید, در ادامه انواع مدل درب های با رنگ مشکی را مشاهده خواهید کرد.
 
می دانم شما یا دست کم بسیاری از شما مثل من تا به حال به درب های داخلی با رنگ سیاه در طراحیدکوراسیون منزلتان فکر نکرده اید. من هم مثل شما اولین بار بود که به این موضوع پرداختم و تصور نمی کردم رنگ سیاه در درب های داخلی بتواند تا این حد دکوراسیون داخلی منزلرا تحت تأثیر قرار داده و متحول کند.
 
 
 
اگر منزل شما دارای معماری داخلی زیبایی است بهتر است با انتخاب مدل درب شیک برای قسمت های مختلف منزل طراحی داخلی خانه تان را مدرن و جذاب تر کنید.بهتر است در هنگام انتخاب مدل درب اتاق های منزل خود به سبک دکوراسیون منزل نیز توجه کنید و درب های اتاق با طرح کلاسیک و یا مدرن را انتخاب کنید.
 
درب های داخلی سیاه شیک هستند!
درب ورودی سفید، جذاب و کلبه ای به نظر می رسد، اما بیایید اندکی متفاوت باشیم و با رنگ آمیزی درب ورودی منزل مان به رنگ سیاه، آغازی شیک برای دکوراسیون شیک تر منزل مان رقم بزنیم.
 
درب داخلی سیاه در کنار برجستگی های سیاه!
اگر در فضاهایدکوراسیون منزلتان از رنگ سیاه استفاده کرده اید، درب سیاه نیز می تواند به آن مجموعه اضافه شود و آن را تکمیل کند.
 
 
مثلا وقتی درب سیاه با رنگ قاب تخت خواب هماهنگ شود به فضا حسی سنگین و مردانه می بخشد. پس با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید. دقت کنید که در این حالت چارچوب درب به رنگ سفید است.
 
نواقص در درب های سیاه به چشم نمی آیند!
آیا دربی در منزل تان دارید که می خواهید نواقص آن را از دید بپوشانید؟ رنگ سیاه برای پوشاندن نواقص بسیار مناسب است.
 
 
 
درب های سیاه چشم انداز ها را قاب می کنند!
همان طور که یک اثر هنری وقتی قاب می شود، بهتر به نظر می رسد، منظره نیز با قاب شدن توجه بیشتری را جلب می کند. این درب های فرانسوی سیاه باعث برجسته شدن منظره ی سبز بیرونی شده اند. درب های فرانسوی از انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه هستند.
 
 
 
 
چشم انداز الزاما نباید به فضاهای بیرونی باشد. درب های سیاه برای قاب کردن فضاهای داخلی چشم گیر بسیار مناسب اند.
 
درب سیاه، نقاط سیاه دکوراسیون منزل تان را متعادل می کند!
این اتاق اکنون زیبا و متعادل به نظر می رسد اما زمانی که تلویزیون خاموش است، یک سوراخ بزرگ سیاه در این فضای کوچک ایجاد می شود. با وجود درب سیاه این اتفاق متعادل شده و صفحه نمایش دیگر تنها نقطه ی تاریک فضا نیست.
 
اثر انگشت بر روی درب های سیاه مشخص نمی شود!
تمیز کردن لکه های تیره در اطراف دستگیره ی درب کاری خسته کننده است. درب های سیاه شما را از این دردسر همیشگی نجات می دهند.
 
درب های سیاه مقصد را مشخص می کنند!
این درب سیاه مانند یک نقطه در ته خط است – این درب پایان راهروی طویل را مشخص می کند. این یکی از کاربردهای رنگ سیاه درطراحی دکوراسیون منزلاست.
 
 
درب های سیاه در کنار کف های تیره عالی به نظر می رسند!
احتمالا درب سفید نیز در این فضا خوب به نظر می رسید، اما این درب سیاه حالت گرم و نمایشی که کف تیره ایجاد کرده را وسعت بخشیده است. شما می توانید از رنگ سیاه برای داشتن دکوراسیون چشمگیر مانند این نمونه استفاده کنید.
 
درب های سیاه به فضا درخشش می دهند!
هر فضا به اندکی بازتاب و انعکاس نیاز دارد، مخصوصا زمانی که عناصر دیگر بافت دار یا خنثی هستند. یک روش افزودن آینه به فضا و روش دیگر استفاده از رنگ سیاه برای درب است.
 
درب های سیاه سقف را بلندتر نشان می دهند!
کنتراست چشم را به خود جذب می کند، بنابراین یک درب سیاه باریک، چشم را به سمت بالا می کشد و یک سقف کوتاه را بلندتر نشان می دهد. این موضوع درب های سیاه را به خصوص برای زیر زمین ها یا فضاهای دیگری با سقف کوتاه بسیار کاربردی و مناسب می سازد.
 
 
 
برگرفته از نمناک





نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:27

جمعه 11 اسفند 1396

نکات طراحی دکوراسیون منزل برای آپارتمان کوچک
نکات طراحی دکوراسیون منزل آپارتمان نقلی
 
آیا در یک خانه کوچک با اتاق های کوچک زندگی می کنید؟ اصلا نگران طراحی و چیدمان چنین فضایی نباشید؛ این کار آن قدرها هم که فکر می کنید سخت و دشوار نیست و می توان با انجام کارهایی ساده به چیدمان جذاب و کابردی در یک فضای کوچک رسید.
 
بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل کوچک آپارتمانی آینده نگر با مساحت 38 مترمربع
 
دکوراسیون آپارتمان نقلی
 
استفاده از رنگ های روشن و ملایم را فراموش کنید. اگرچه این نکته درست است که استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر شدن فضا می شوند، اما رنگ های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای کوچک) را جذاب تر و خاص تر می کنند. از کجا مطمئن شویم که طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می شود؟ برای این کار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده کنید تا با رنگ های تیره موجود در اتاق کنتراست ایجاد کنند. آیا برای داشتن یک اتاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ های تیره استفاده کرد؟ خیر. اما کسانی که این شانس را داشته اند که بتوانند از رنگ های تیره در طراحی داخلی فضای کوچک خود استفاده کنند به ندرت از این کار اظهار پشیمانی کرده اند.
 
دکوراسیون منزل آپارتمانی کوچک
 
کاناپه ساده:
اگر کاناپه شما بزرگ و جاگیر باشد، فضای زیادی از اتاق پذیرایی را اشغال خواهدکرد. معمولا کاناپه ها جا برای نشستن دو یا سه نفر دارند و دسته های بزرگ و حجیم، تاثیری در جای نشستن نخواهد داشت. اگر پشت کاناپه بزرگ و به عقب خمیده باشد یا دسته ها متکایی و بسیار بزرگ باشد، فضایی زیاد اشغال می شود و نمای اتاق پذیرایی شما را کوچک می کند. برای چیدمان دکوراسیون منزل خود کاناپه ای شیک و ساده بگیرید تا اتاق دلبازتری داشته باشید.
 
میز ناهارخوری در آشپزخانه:
میز ناهارخوری بزرگ جای اتاق پذیرایی شما را می گیرد. اگر آشپزخانه تان فضایی قابل قبول دارد، میز ناهارخوری چهار تا شش نفره بگیرید و آن جا غذا بخورید. وگرنه می توانید به یاد دوران پرصفا و صمیمیت گذشته سفره پهن کنید و به همراه مهمانان دورادور سفره بنشینید، غذا بخورید و گل بگویید و گل بشنوید. زندگی هرچه ساده تر باشد، لطف بیشتری هم خواهد داشت.
 
کنج های پرمصرف:
گوشه اتاق ها را دست کم نگیرید. آنها می توانند برای شما بسیار مفید باشند. می توانید جاکفشی، کتابخانه، بوفه، باکس یا هرچیز دیگری را در کنج اتاق ها قرار دهید تا از این قسمت هم استفاده کرده باشید. کنج اتاق پذیرایی و دیگر اتاق ها بخشی مفیدند، اما بیش از دیگر نقاط مظلوم واقع شده اند و استفاده چندانی از آنها نمی شود.
 
کمد دیواری:
کمد دیواری ها جزو مفیدترین ابزارهایی هستند که می توانید در خانه قرار دهید. آنها کمترین فضا را می برند و بیشترین فایده را به شما می رسانند. از طراح دکوراسیون منزل کمک بخواهید تا برای شما تعیین کند که کدام نقطه از هال، خواب یا حتی پذیرایی پرت افتاده و مناسب قراردادن کمددیواری است. او باید برای آن قسمت کمدی طراحی کند که بیشترین تعداد قفسه ها را داشته باشد. شما می توانید حجم زیادی کفش، کیف، پوشاک یا حتی وسایل خانه را در آن جا نگاه دارید. به این ترتیب فضای کمی از اتاق گرفته می شود، اما در عوض وسایل فراوانی که پیشتر در خانه شما پخش و پلا بودند به صورت جمع و جور در کنار هم چیده می شوند.
 
همیشه سبزها:
گلدان هایی حاوی گیاهان همیشه سبز آپارتمانی تهیه کنید و آنها را در چند گوشه خانه قرار دهید. حضور آنها به زندگی و دکوراسیون منزل شما لطافتی عمیق می بخشد. معمولا گیاهان آپارتمانی رسیدگی چندان زیادی نمی طلبند، اما در همان حد توجه اندک هم موجب آرامش روح شما می شود. گل و گیاه را از خانه خود دریغ نکنید.
 
باکس های مفید:
در چند سال اخیر، باکس های دیواری طرفداران زیادی پیداکرده اند. می توانید یکی از آنها را به دیوار آشپزخانه بزنید و قرص و دوا یا ادویه ها را در آن قراردهید. یا یکی را به دیوار سرویس بهداشتی بزنید و مسواک و خمیردندان را در آن بگذارید. حتی می توانید آن را به دیوار پذیرایی بزنید و مجسمه و تابلوی کوچک و ظریفی را در آن قراردهید. این باکس ها جان می دهند برای زیباکردن آپارتمان های نقلی.
 
آینه بزرگ:
آینه ها شعبده  بازهایی توانا و چیره دست اند. وقتی یک آینه بزرگ را به دیوار اتاق تان می زنید، نمای روبه رو داخل آن می افتد و خودبه خود منظره اتاق را دوبرابر نشان می دهد. وقتی به یک آینه بزرگ نگاه می کنید، این احساس به شما دست می دهد که فضای آن سوی آینه واقعی است و می توانید به آن طرف بروید. آینه ها هم مانند پنجره ها نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ایفا می کنند.
 

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 22:8

سه شنبه 3 بهمن 1396

راهنمای بازسازی حمام قدیمی

آیا حمام منزل شما خسته کننده و کسالت آور شده است؟ شاید زمان آن رسیده است که تغییری در دکوراسیون آن ایجاد کنید. می توانید برنامه ای برای پر کردن تعطیلات آخر هفته خود ترتیب دهید. حمام جزو بخش خصوصی منزل است و نسبت به سایر فضاها وسعتی به مراتب محدودتر دارد، از طرف دیگر طراحی داخل آن و همین طور تغییر در آن بسیار مشکل تر از سایر فضاهاست. در حمام اجزا کوچک بسیاری وجود دارند که به واسطه آنها می توانید تغییراتی اندک اما زیبا وجذاب را ایجاد کنید؛ این اجزا به طور مثال اضافه کردن رنگ، تغییر در نورپردازی، یا لوازم جانبی حمام و... هستند.
با صرف کمی هزینه می توانید جذابیت های دلخواه را ایجاد کنید که صورتهای بسیار متنوعی دارند؛ در این مطلب به چند راه دلخواه و مناسب برای جالب و جذاب کردن حمام منازل اشاره می شود. شما می توانید با سلیقه خود از آنها در حمام استفاده نموده و برنامه ای برای تغییر دکوراسیون در منزلتان در آخر هفته داشته باشید.

شروع کار بازسازی ساختمان
در ابتدا تمام اشیا و مبلمان غیرثابت حمام را از فضا خارج کنید، تا صورت نهایی فضایی که می خواهید در آن تغییر ایجاد کنید، را بهتر ببینید، سپس تمام قفسه ها و چیزهایی که لازم ندارید را از فضا خارج کنید.

ساماندهی و مرتب کردن وسائل موجود
دکوراسیون و وسائلی را که مایلید درحمام باشند مرتب کرده، کمبودها را مشخص کنید؛ وسایلی مانندکابینت، کمد، چوب لباسی قفسه و هر وسیله دکوری و تزیینی که برایتان جذاب است.

تجهیز کردن کابینت ها و کمدها هنگام بازسازی ساختمان
داخل کمد یا کابینت حمام فضای کاملی برای قرار دادن بسیاری از وسائل و همینطور مکانی مناسب برای نصب گیره های پلاستیکی جهت آویزان کردن لباسها و حوله های تمیز است.
شما حتماً چندکشوی پلاستیکی و قفسه هایی که بتوان وسائل را در آن جا داد در منزل دارید، می توانید از آنها استفاده کنید.

نورپردازی حمام
اگر نورپردازی حمام شما مناسب نیست، می توانید لوستر حمام خود را تعویض کنید. اگر از رنگ نور حمام خسته شده اید، می توانید رنگ آن را تغییر دهید، که خود سبب تغییری چشم گیر در فضای داخلی حمام می شود.

پرده حمام
اگر مایلید عرصه خشک و تر حمام جدا باشندمی توانید با استفاده از پرده های متنوع و رنگارنگ مخصوص حمام، بدون تغییری اساسی در فضا، این کار را انجام دهید ضمن اینکه با این کار تغییری در چهره حمام منزل ایجاد کرده اید.

آویزهای حوله
به فضای اطراف برای نصب آویز حوله توجه کنید؛ کنار کابینت، بالای کمد، پشت در، نزدیک پریز برق و... هرجایی که با کابینتها و دریچه گرماساز حمام تداخل نداشته باشد می توانید از آویزهای لوله ای برای آویزان کردن حوله های رنگی در حمام استفاده کنید.
انتخاب دیگر اینکه، شما می توانید از گیره های متنوعی که موجود است، برای آویزان کردن لباسها و حوله ها استفاده کنید. آنها را در جایی نصب کنید که به گیره نیاز دارید، نزدیک در، کنار دوش یا نزدیک سینک و... می توانید از گیره ها استفاده کنید.

مبلمان کردن
اگر حمام شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید برای تجهیز بیشتر و زیبا وجذاب کردن حمام در هنگام بازسازی ساختمان مبلمانی مانند میز کوچک، کابینت، گنجه، تابلو و گلهای تزیینی را در گوشه های خالی و در کنار دیواری که استفاده ای برایتان ندارد، به کار ببرید.

پوشش کف
اگر کف سازی حمام منزل شما فرسوده شده است، می توانید با کف پوشهای پلاستیکی یا تایلهای قابل نصب بر روی کف پوش فعلی آنها را تغییر داده و فرایند بازسازی ساختمان خود را سرعت ببخشید و نیز تنوع بسیار جذابی را در دکوراسیون حمام خود ایجاد کنید.
به دلیل وجود جزییات بسیار در حمام ، ایده های بسیاری برای تغییر و تنوع در حمام وجود دارد که به مواردی از آنها اشاره شد. شما نیز با سلیقه خود می توانید با صرف کمی وقت در تعطیلات این تغییرات را ایجاد کنیدو از جذابیت و تنوع ایجادشده در دکوراسیون داخلی منزلتان لذت ببرید.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 14:0

چهار شنبه 9 دی 1396

بازسازی ساختمان خانه ای قدیمی به رستوران منحصر به فرد

    Architects: dep A

    Location: Largo Ministro Duarte Pacheco 13, Pinhel, Portugal

    Author Architects: Luís Sobral, Carlos Azevedo, João Crisóstomo

    Area: 280 m2

    Project Year: 2017

    Photographs: José Campos

    Manufacturers: TON, MCMURTA, Sanitana

بازسازي ساختمان

 

بازسازي ساختمان خانه اي قديمي به رستوران منحصر به فرد

يک خانه ي قديمي ، قرار گرفته در قلب شهر پينهل، رسالت تاريخي و سنتي شهر را به دوش مي کشد و پس از بازسازي ساختمان در کسوت يک بار و رستوران ايفاي نقش مي کند. بر اساس پروپوزال و طراحي داخلي ارائه شده جهت بازسازي ، از خانه ي سياه و تاريک قبلي، ديوارهاي گرانيتي و سقف چوبي باقي مي ماند. همچنين ديوارهاي سنگي قديم، در کنار استفاده از يک لايه بتن شکل جديدي گرفته اند و از اين طريق فضاي داخلي و خارجي از نظر سازه اي مديريت بهتري شده است.

مطلب مرتبط: بازسازي ساختمان تاتر سلطنتي يورک

بازسازي ساختمان

به بيان ديگر، با استفاده از لايه هاي بتني، و قرار دادن آن ها در کنار ديوارهاي سنگي، اتصال فضايي قدرتمندي ميان فضاي قديمي و پس از بازسازي خلق شده است، ترکيبي از طبيعتِ بکر و خشن، همچنين حضور مصالح سنگي صخره اي براي ايجاد يک توالت. استفاده از همين ايده در تريا و بار دنبال شده، يعني يک طرف سنگ طبيعي و در طرف ديگر حضور بتن. و اما در طبقه ي بالا اوضاع جالب تر هم مي شود. يک سالن غذاخوري زيبا و وسيع، در کنار يک لانج بار.

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

راجع به فضاي دکوراسيون داخلي بايد گفت، ديواره هاي سنگي(طبيعي) در کنار بتن و همخواني رنگ چوب هاي سقف، قفسه و صندلي ها، هماهنگي و هارموني منحصر به فردي ارايه داده است. بايد افزود که نما به سمت ميدان اصلي شهر کار شده است و در واقع سعي بر اين بوده علي رغم بازسازي دروني ساختمان ، همان حس و حال و ارتباط ساختمان با محيط تاريخي شهر حفظ شود.

مطلب مرتبط: بازسازي ساختمان سه طبقه يک آپارتمان مسکوني در بوداپست

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان    بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان 

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

 

مطلب مرتبط: بازسازي ساختمان ويکتوريايي و تبديل به خانه مدرن شيشه اي

 

تهيه و تنظيم: تحريريه گروه معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت

استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع و درج لينک مجاز مي باشد.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:2

چهار شنبه 23 دی 1396

طراحی یک میز قهوه مدرن در دکوراسیون منزل


طراحی یک میز قهوه مدرن در دکوراسیون منزل

میز های قهوه اغلب زینت بخش مرکزی دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. ما صندلی ها را دور میز قهوه تنظیم می کنیم. ما از آن برای نگه داشتن ملزوماتی مانند کتاب ها و زیرلیوانی های نوشیدنی استفاده می کنیم. هنگام اوقات فراغت میز قهوه به یک بوفه پیش غذای اشتها آور تبدیل می شود. پس چرا هنگام تزئین میز قهوه ی مدرن به سختی می افتیم؟ شاید به خاطر این که براق است! فضاهایی با دکوراسیون داخلی هنرمندانه نیازمند این هستند که اجزای دکور با دقت و تفکر انتخاب شوند. توصیه ی ما: از طراحی آن در دکوراسیون منزل لذت ببرید! لازم به یادآوری نیست که گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. برای نکات مفید و نمونه های چشم نواز از سبک میز قهوه ی مدرن به خواندن این مطلب ادامه دهید.

کمتر، بیشتر است

هنگامی که در تردید هستید، رهایش کنید. این عبارت ساده می تواند یک اصل راهنما برای طراحی شما از میز قهوه ی مدرنتان باشد. و حتی اگر میز قهوه ی مدرنتان از سنگ ساخته شده باشد، به یاد داشته باشید که هیچ چیزی در سنگ وجود نداشت تا این که به یک دکور میز قهوه تبدیل شد. شما همیشه می توانید اقلام مورد نیاز را اضافه و حذف کنید. به سادگی با یک بیانیه بزرگ شروع کنید، مانند یک بشقاب پر از صدف!

 دکوراسیون داخلی

ظرفی از صدف روی میز قهوه ی مدرن

 مطلب مرتبط: جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

گاهی اوقات اولین غریزه ی ما پوشش سطوح بزرگ با آرایه ای از اقلام است. با این حال مقدار زیادی از «چیزها» حتی می تواند بزرگترین فضاها را به هم ریخته نشان دهد. سعی کنید بخشی از میز قهوه ی خود را برای نمایش یک نگاه پاک رها کنید.

 دکوراسیون داخلی

دکور میز قهوه ی مینیمال

 

آیا وسوسه می شوید تمام مجموعه گلدان خود را نشان دهید؟ فقط با یکی شروع کنید. شاید کافیست شما فقط یکی را  به عنوان نماینده همه انتخاب کنید.

 دکوراسیون داخلی

میز قهوه با یک گلدان براق

 

برای آنهایی که یک نگاه پُر اما تمیز را ترجیح می دهند، یک گلدان پر از شکوفه را در دکوراسیون منزل خود امتحان کنید. منظره آن پُر اما امروزی است، به خصوص اگر شما گل های جذابی برای تزئین خود انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی

تزئین گل روی میز قهوه در دکوراسیون منزل توسط مونتبل

تُن ملایم

اگر گروهی از اقلام شما را مجذوب می کند و شما می خواهید نور را کم و رومانتیک نگه دارید، یک رویکرد ملایم را امتحان کنید.  اقلامی را در تن های کم رنگ مانند آبی ملایم انتخاب کنید. شما همچنین می توانید با اشیائی در خانواده رنگ های مشابه یک حس تکفام را امتحان کنید. 

 دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه در تُن های ملایم .... یا اقلامی از جنس یا رنگ مشابه!

 

دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه ی تکفام

 

یک گروه سه تایی از گلدان ها یک لحن عاشقانه و آرام را روی میز قهوه ی کم نور ایجاد می کند. فضای دو تُنه از کوچکترین گلدان تنها مقدار صحیحی از عشق را ایجاد می کند. در مورد اضافه شدن بیشتر عشق در بخش بعدی بخوانید!

 

دکوراسیون منزل

یک گروه سه تایی از گلدان ها روی یک میز قهوه ی کم نور

 

یک طرح تُن در تُن غیر منتظره است. با تطبیق دکوراسیون منزل با رنگ میز قهوه، اقلام به سادگی برجسته هستند چرا که مفهوم آن جذاب است. به علاوه، منظره آن هرچیزی می تواند باشد به جز شلوغ، چرا که هم دکور و هم میز یک نمایش یکپارچه را ایجاد می کنند.

 

دکوراسیون داخلی

سبک میز قهوه ی تکفام

 

شیشه ی شفاف یک راه دیگر است، خواه شیشه رنگی یا روشن باشد. برای یک زینت بخشی مرکزی جذاب، سعی کنید یک محفظه ی واضح را با اشیاء مجسمه گونه (یا یک جسم هنری) پر کنید.

 

دکوراسیون داخلی

میز قهوه همراه با دکور مجسمه ای

اگر یک گروه رنگی شما را مجذوب می کند، حفظ رنگ های خنثی هیچ وقت مضر نخواهد بود. خاکستری مایل به قهوه ای ، سیاه، خاکستری، بژ و برنجی نقطه ی آغاز بزرگی است. گاهی اوقات یک رنگ سبز برای اضافه کردن مقداری از رنگ طبیعت کافیست.

 

شاید دوست داشته باشید ببینید: نگاهی به دکوراسیون منزل توریستی در ایبیزا

دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه در سایه های کم نمایانه

ایجاد احساس

آیا کم نمایانه سبک شما نیست؟ افزودن احساس شاید تنها روشی برای انجام کار باشد. حتی هنگامی که نمایه های جسورانه اضافه می شود، گاهاً کمتر، بیشتر است. به خصوص وقتی که نقطه ی کانونی جذاب باشد.

 

اقلام مجسمه ای بزرگ بهترین انتخاب برای میز های قهوه مدرن اند. امتیاز ویژه ای دریافت می کنید اگر یک زینت بخش محوری نمایش دهید که به طور لذتبخشی غیر منتظره باشد.

 

دکوراسیون داخلی

میز قهوه با یک فیل مجسمه ای

 

یک گروه از اقلام، مقدار زیادی از احساس را با تغییر دادن ارتفاع آیتمها روی صفحه نمایش به وجود می آورد. در عکس زیر ما یک مجموعه از اقلام جذاب و ظریف شامل یک گروه سه تایی از گلدان های سیاه برجسته را می بینیم.

 

دکوراسیون منزل

تزئین میز قهوه ی دراماتیک

 

قدرت یک گلدان بزرگ حاوی گل های مجسمه را فراموش نکنید. ما هواداران نیلوفر های کالّا هستیم.

 

دکوراسیون داخلی

نیلوفر های کالّا به یک میز قهوه کوتاه احساس و ارتفاع می بخشد.

 

آخر از همه اما نه کمترین؛ به جای تمرکز روی دسته ای از موارد، شما می توانید با گروه بندی مجموعه ای از میز ها احساس درام ایجاد کنید، به خصوص اگر میزها اختلاف ارتفاعی کمی داشته باشند. از آنجا که بیشتر، بیشتر است هنگامی که به میز های زیر می رسد گلدان های تمیز در یک خط تنها چیزی است که برای بالای آنها نیاز است.

 

دکوراسیون منزل

ارتفاع دکور میز قهوه ی خود را تغییر دهید

 

امیدواریم که مطلب امروز  با طیفی از گزینه های طراحی دکوراسیون الهام بخش شما باشد. برای شجاع بودن نترسید! لذت ببرید و تا جایی که نیاز است چیدمان ها را طراحی کنید.

 

تهیه و تنظیم: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:51

چهار شنبه 16 دی 1396

کاربرد خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون داخلی

در ادامه ی دو پست قبل در رابطه با ست کردن خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون به ارائه مطالبی دیگر در این زمینه میپردازیم:

سفید در کنار خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل

سفیدِ پر چین و شکن میتواند به زیبایی، خاصیت خنثی بودن ذاتیِ رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را جبران کند و در حالیکه کنتراستی زیبا ایجاد کرده کماکان اجازه ی درخشندگی به رنگ سفید را خواهد داد. روتختی خاکستری-قهوه ای را در دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب سفید امتحان کنید تا حس طراوت و تازگی را در کنار حس گرما تجربه کنید.

دکوراسیون منزل 

تاثیر رختخواب خاکستری-قهوه ای بر دیوارهای سفید

 

تزیینات و گچبریهای سفید تا اندازه ای میتواند به فضا جذابیت ببخشند که در صورت تشدید روشنایی باعث تاکید بر فضای اتاق می شوند.

دکوراسیون منزل

 گچبری سفید در اتاق نشیمن خاکستری-قهوه ای

 

کابینت های سفید در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می تواند دیوارهای خاکستری مایل به قهوه ای را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که چطور خطوط سفید در میان کاغذ دیواری گلدار عکس زیر به فضا احساس تزیینات پر آب و تابی بخشیده.

دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون داخلی حمامی خاص و مدرن

 

ملحفه های سفید یا کرم رنگ را در اتاق خاکستری-قهوه ای تیره امتحان کنید تا به لمس نور برسید! اضافه کردن بافت های پشمالو و نیز پرده ی صاف وسفید به ایجاد حس آرامش بخش و آسمانی منجر خواهد شد!

دکوراسیون منزل

خاکستری مایل به قهوه ای و رنگ کرم در یک اتاق خواب راحت

 

در کنار روشنایی و تازگی رنگ سفید، رنگ سیاه به فضا کنتراست و هیجان میبخشد. ترکیب کردن توناژهای سفید با مشکی کمک خواهد کرد که خطوطی را برای فضا تعریف کنیم.

 

تاکید بر فضا با توناژهای صورتی

ما خواهیم مطلب امروز را با چند ایده درباره چگونگی ترکیب رنگهای چشم نواز با خاکستری مایل به قهوه ای با پایان برسانیم. رنگ صورتی از تناسب طبیعی با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای برخوردار است. همانطور که این نکته توسط گل های رز و پرده های صورتی اتاق نشیمن زیر نشان داده شده است.

 

دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای با نقاط تاکیدی صورتی رنگ

 

فضای زیر ویترینی است از دیوارهای پوشیده شده با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، که طراح دکوراسیون داخلی آن شروین ویلیامز می باشد. هم دیوارها  و هم مبلمان که به نظر میرسد به مرز بادمجانی نزدیک شده اند، ثابت می کند که سایه هایی از بنفش گلگون به زیبایی با خاکستری مایل به قهوه ای جور می شود.

دکوراسیون منزل

 سایه های خاکستری مایل به قهوه ای در یک اتاق نشیمن زیبا

 

شما حتی می توانید جسورانه تر و درخشان تر کار کنید! قرمز میتواند به یک فضا با پس زمینه ی خاکستری-قهوه ای انرژی خاصی ببخشد. پس اجازه دهید خاکستری مایل به قهوه ای زمینه را برای ضربه های پرطراوت و چالاک قرمز آماده کند!

دکوراسیون داخلی

خاکستری مایل به قهوه ای در مواجهه با رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی اتاق خوابی مدرن

و

از آنجایی که خاکستری مایل به قهوه ای خنثی است، به خوبی با انواع رنگها ترکیب زیبایی تشکیل میدهد؛ از آبی ها و سبزها گرفته تا توناژهای نارنجی و مرجانی.

 

دکوراسیون داخلی

انفجارهایی از قرمز در یک اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای

 

امیدواریم که با این مطالب توانسته باشیم رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را به عنوان رنگ زمینه به اثبات برسانیم.

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 16:22

سه شنبه 24 آذر 1396

دکوراسیون منزلی در مونترال، زندگی در آغوش خانواده

دکوراسيون منزلي در مونترال، زندگي در آغوش خانواده

طراحي داخلي خانه اي مدرن واقع در قلب منطقه ويلري، مونترال، پروژه طراحي دکوراسيون منزل مربوط به خانه  دِ گاسپه توسط شرکت معماري La SHED است که شامل بازسازي اساسي ساختمان موجود که به واسطه بازسازي قبلي، بسياري از ويژگي­هاي اصلي خود را از دست داده بود. فضاي دوبلکس قديمي، که شامل يک گاراژ و ضمايم آن، که به يک منزل خانوادگي، تنها براي 2 بزرگسال و 2 کودک تبديل شده است. طراحان پروژه تصميم به ايجاد يک نماي معاصر يکپارچه با توجه به سبک خانه­ هاي اطراف گرفتند.

دکوراسيون منزل

دکوراسيون منزل با طراحي مدرن داخلي شامل يک بلوک فشرده حاوي نواحي خدماتي (ديوارها، حمام، و فضاي انبار و ذخيره سازي) مي باشد که در نزديکي در ورودي قرار گرفته است. اين طراحي براي ايجاد يک جدايي صميمي بين ورودي و فضاي زندگي انجام شده است. گذشته از آن، در آشپزخانه، ساکنان مي توانند از نمايي از همه قسمت­هاي مشترک لذت ببرد. اين سبک طراحي براي نور و تعاملات اجتماعي عالي است.

دکوراسيون منزل

دکوراسيون منزل

دکوراسيون منزل

دکوراسيون منزل

اتاق نشيمن داراي دو برابر ارتفاع سقف است، و از نوري که از طبقه اول به طبقه همکف مي­ آيد سود مي برد. اين فضا بين 2 قطعه کاري قرار داشت، که موجب فيلتر و بازي با ادراک ساکنان محدوده مکاني اتاق نشيمن بود. در يک طرف از دکوراسيون منزل يک قفسه زيباي کتاب، فضايي مرتفع را پوشانده و به عنوان يک صفحه که پله ها را پوشش مي­ داد، عمل مي­کرد. اين قرص نازک فولادي سفيد در نرده چوبي يکپارچه شده و کنتراستي با پس زمينه نارنجي که توسط پله ها ارائه شده بود، ايجاد مي­کرد.

دکوراسيون منزل

دکوراسيون داخلي

دکوراسيون داخلي

دکوراسيون منزل

خانه مدرن (1) در قسمت عقب، حجم اصلي خانه در حالي که بخشي از طبقه اول را به منظور ايجاد يک پاسيو از بين ­برد، حفظ شد. اين حذف منجر به کاهش تراکم ساختمان در رابطه با حياط خلوت شد، در حالي که باغي با نور طبيعي بيشتر و يک خط ديد باز، ارائه مي­کرد.

پوشش فولادي موجدار گالوانيزه به منظور روشن کردن منطقه بيروني محصور، در طبقه اول به کار گرفته شد، در حالي که يک کنتراست پايدار بين عناصر سياه و سفيد مختلف ساختمان و حصار جدا کننده حياط از کوچه و خيابان را فراهم مي کند.

دکوراسيون منزل

دکوراسيون منزل

 

تهيه و ترجمه: تحريريه گروه معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:50

سه شنبه 17 آذر 1396

دکوراسیون داخلی کافه آتلیه L در رومانی

کافی‌شاپ اصیلی به نام کافه آتلیه L، واقع در کلوژ-نپوکا، دومین شهر پرجمعیت در رومانی (که اغلب به نام کلوژ شناخته می شود)، به طور روزانه بازدیدکنندگان بسیاری را به منظور اظهار امتنان از طراحی منحصر به فرد و جالب فضای دکوراسیون داخلی‌ اش جذب می کند. در اینجا توصیفی از سوی توسعه دهندگان پروژه آورده می شود: «ایده‌ی برنامه ریزی از چیزی ساده آغاز شد: نیاز به فضایی برای تاثیرگذاری بر حالت ظریفی از ادراک، این نوع ادراک تنها به شیوه ای فرهنگی قابل گسترش است.»

دکوراسیون داخلی

بنابراین فضایی به منظور ترویج و حفظ فرهنگ تعبیه شده است.  ایده دکوراسیون داخلی کافه آتلیه L حاصل دو مفهوم در همگرایی دو تیم، یعنی ماریوس بوکان، ولاد پل، جورج موسویا در یک سو، و دن پل، بوگدان گوتیا و تیبریو بوکار در سوی دیگر بود.

تیم دوم طراحی داخلی از سه نفر دانشجوی معماری تشکیل شده بود، که تمرکز اصلی آنها بر مفهوم زبانِ فضا به دنبال گسترش لینکی واضح بین فضا و هویت بود. این مفهوم ایده‌ی تیم اول برای استقرار کافه فرهنگی در منطقه شهری کلوژ را تثبیت کرد.

دکوراسیون داخلی

در نهایت کلاژ مقوایی کافه-فرهنگ عنصری بود که محل واقع در خیابان Memorandumului کلوژ را توصیف می‌کرد. پس از چند ماه کار، در روز 13 مه 2010 بازگشایی رسمی کافه انجام شد.

کار با داوطلبان برای بررسی تنش تلاش موثر و برای جو ایجاد شده توسط آنها، برای حال و هوای ورودی به آتلیه و وضعیت خوب آن مفید بود. اگر چه اینجا محلی با دکوراسیون داخلی‌ و مبلمان «متفاوت» است، ما در واقع هر روز چیزهای کوچکی که منجر به نزدیک تر شدنمان می‌شود، جشن می‌گیریم.

دکوراسیون داخلی

در نزدیکی کافه، طرحی فرهنگی شامل: کارگاه های آموزشی، نمایشگاه‌های پرتره و کاریکاتور و عکس، کنسرت ها، تئاتر ارائه کردیم که بخشی از ارتباط بین فضا و هویت بود و با الهام‌بخشی از کلاژهای مقوایی و کافه ارتقا می‌یافت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی‌ شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:45

چهار شنبه 27 آبان 1396

دکوراسیون منزل ویلایی در هند

این کار طراحی دکوراسیون منزل مربوط به آتلیه (dnd) یک تجربه ی معماری در هند است. نام کار ساختمان دینش میل بانگالاو است که در بارودایِ هند در بیرون شهر وادودارا واقع شده است. آنها جریان مینیمالیسم را به عنوان راهنمای خود به کار بردند و یک فضای شفاف با هندسه ساده ایجاد کردند تا ساختمان بتواند با محیط اطراف خود ارتباط ایجاد کند. فضای اطراف پوشیده از پوشش گیاهی و فضای سبز است و این پوشش گیاهی تا اندازه ممکن باید حفظ شود در حالی که در هنگام ساخت خانه، این جنبه باعث تغییرات زیادی در طراحی می­شود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل ویلایی در هند

خانه و دکوراسیون داخلی آن باید مکانی برای خانواده و مراقبت از نیازهای آنها با توجه به قابلیت ­های ارائه شده اش باشد، به گونه­ای که طراحان معماری و دکوراسیون منزل یک ایوان با طره سفید از مسیر اتومبیل رانی اصلی قرار دادند که از میان یک راهرو طولانی به تمام فضاهای دیگر منتهی می شود. سه ایوان بیرونی وجود دارد که هر کدام یا به اتاق نشیمن و یا به اتاق خواب راه دارند و به عنوان الحاقات نیمه باز این فضاها هستند. قسمت بیرونی نیز با استخر بزرگی که تا فضاهای نشیمن کناری و اتاق خواب اصلی به منظور تأمین هوای خنک در هنگام نیاز تعریف می­شود و استخر نیز در کناره چمن  قرار دارد در نتیجه عنصری است که فضای داخلی را به فضای بیرونی مرتبط می کند.

دکوراسیون داخلی

همچنین تراسی وجود دارد که می­توان از طریق یک راه­ پله خارجی به آن دست یافت و آن شامل جکوزی و نمای فوق العاده ­ای از جنگل مجاور است و در نتیجه تمام قابلیت ­های مورد نیاز یک خانه را برای ساکنین فراهم می­کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 17:3

چهار شنبه 20 آبان 1396

چرخه ی رنگ در دکوراسیون داخلی

 

اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی

 

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی

از آنجا که رنگ در ایجاد کیفیت های گوناگون در  دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه تاثیر بسزایی دارد آشنایی با چرخه رنگ برای یک دکوراتور یا کسی که قصد دارد  دکوراسیون داخلی فضایی مانند یک منزل را طراحی کند از ارزش و اهمیت فراوان برخوردار است. چرخه رنگ به طور کلی به سه بخش تقسیم می شود که عبارتند از رنگ های اولیه یا اصلی، رنگ های ثانویه و رنگ های میانی.رنگ های اصلی یا اولیه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های دیگر ساخته نمی شوند و نمی توان این رنگ ها را با مخلوط کردن رنگ های دیگر به دست آورد و عبارتند از زرد، آبی و قرمز. رنگ های ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی و اولیه در چرخه رنگ به دست می آیند. مانند سبز که از ترکیب زرد و آبی به دست می آید، بنفش که از ترکیب آبی و قرمز ساخته می شود و نارنجی که از ترکیب قرمز و زرد حاصل می شود.رنگ های میانی رنگ های بی شماری هستند که در میان رنگ های ثانویه وجود دارند و از ترکیب میزان های مختلف از رنگ های ثانویه با یکدیگر ساخته می شوند.پس از آشنایی با رنگ های موجود در چرخه رنگ مفاهیم مربوط به رنگ برای ما روشن می شوند. رنگ های هارمونیک و یا هم خانواده در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل رنگ هایی هستند که دارای یک ریشه رنگی هستند. مانند رنگ های سبزآبی، آبی بنفش و بنفش که همه در ریشه اصلی که رنگ آبی باشد با هم مشترک هستند. رنگ های هارمونیک و هم خانواده در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. رنگ های هارمونیک همیشه به خوبی و زیبایی در ترکیب های دکوراسیون داخلی در کنار هم قرار می گیرند و آرامش را به بیننده القا می کنند. رنگ های متضاد رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار گرفته اند. متضادترین رنگ ها رنگ هایی هستند که دقیقاً در مقابل یکدیگر واقع شده اند مانند سبز و نارنجی و یا زرد و بنفش، اگر قصد دارید از رنگ های متضاد در  دکوراسیون داخلی یک اتاق استفاده کنید دقت کنید که یکی از رنگ ها به صورت محسوس نسبت به دیگری غالب باشد. در غیر این صورت کنتراست و تضاد حاصل چشم آزار خواهد بود.رنگ های چرخه رنگ از یک جنبه دیگر قابل تقسیم و طبقه بندی هستند: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم در نیمه بالای چرخه رنگ قرار دارند و شامل قرمزها، زردها، صورتی ها و نارنجی ها می شوند. این رنگ ها به فضا صمیمیت می بخشند.رنگ های سرد رنگ های نیمه پایین چرخه رنگ هستند که آرامش بخش بوده و موجب می شوند  دکوراسیون داخلی یک اتاق رسمی تر به نظر برسد و عبارتند از آبی ها، بنفش ها و سبزها. هنگامی که اجرای  دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه مورد نظر شما به اتمام رسید گاهی به نظر می رسد با وجود استفاده از رنگ هایی از یک خانواده و یا رنگ هایی در کنار هم از تناسب و تعادل لازم برخوردار نیست. در چنین مواقعی با استفاده از رنگ متضاد رنگ های به کار رفته در  دکوراسیون داخلی می توان بر جذابیت و شادابی آن افزود. این رنگ متضاد را می توان از میان رنگ های مقابل رنگ به کار رفته در اتاق از چرخه رنگ انتخاب کرد. استفاده از رنگ های متضاد در سطوح کوچک در دکوراسیون هایی که از رنگ هایی هم خانواده و یا پرده های تیره و روشن یک رنگ تشکیل شده نقش تاکیدی دارد و به چنین فضاهایی جذابیت و زندگی می بخشد. نیازی نیست که رنگ متضاد به صورت یک سطح پارچه ای یا پوشش یک دیوار باشد بلکه یک آباژور، یک تابلو یا حتی تعدادی کوسن می توانند منظور شما را کاملاً تامین کنند.
به عنوان مثال در اتاقی که  دکوراسیون داخلی از پرده های گوناگون رنگ گلبهی و نارنجی پوشیده شده است استفاده از رنگ سبز در سطوح کوچک می تواند جذابیت اتاق را دوچندان کند. این امر را می توان با افزودن یک جفت کوسن سبزرنگ بر روی مبل و قرار دادن یک گلدان گل سبز آپارتمانی در گوشه مقابل اتاق برای ایجاد تعادل فراهم آورد و یا در اتاق خوابی که با رنگ های آبی ملایم طراحی شده است می توان با قرار دادن یک گلدان صورتی بر روی میز در گوشه اتاق و یا یک جفت آباژور صورتی رنگ بر روی پا تختی ها گرما و لطف بیشتری به اتاق بخشید. حال که شما با روش استفاده از رنگ های متضاد دردکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه آشنا شده اید می توانید به راحتی با نگاه کردن به کتاب ها و مجلات دکوراسیون این شیوه کار را در بسیاری از دکوراسیون های مطلوب و چشمگیر شناسایی کنید.

مطلب مرتبط: اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 16:56

سه شنبه 5 آبان 1396

بازسازی ساختمان ویکتوریایی و تبدیل به خانه مدرن شیشه ای

جديد‌ترين طرح گروه معماري گلن توماس به نام "خانه‌ي شيشه‌اي" در واقع بازسازي ساختمان يک خانه‌ي سه طبقه‌ي سبک ويکتوريايي در منطقه‌ي حفاظت شده‌ي ولز و متعلق به يک زوج و دو فرزندشان است که به صورت بسيار مدرن توسعه پيدا کرده است.

هرچند که تمايل مشتريان به حفظ هرچه بيشتر عناصر اصلي ساختمان بود، اما خواسته‌ي اصلي آنها نور بود. تحقق اين خواسته در يک خانه‌ي بزرگ و نمور عصر ويکتوريايي کار دشواري بود.

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان    بازسازي ساختمان

پيش از اين مطلب نيز بازسازي ساختمان سه طبقه يک آپارتمان مسکوني در بوداپست را مورد بررسي قرار داديم.

در اين پروژه با همکاري مهندس ساختمان، بسياري از ديوارهاي باربر در فرايند بازسازي منهدم شدند تا در عين ايجاد فضاي داخلي طرح باز امکان سرازير شدن نور طبيعي به هسته‌ي خانه و دکوراسيون منزل را ميسر کنند. سقف داراي ارتفاع دوگانه‌اي که اخيرا به خانه اضافه شده بود، برداشته شده و يک شيشه‌ي سقفي طويل 9 متري ساختماني جاي آن قرار گرفت که ساخت آلمان بوده و با جرثقيل در محل قرار داده ‌شد.

ديوارهاي بخش پشتي طبقه همکف با ديوارهاي تمام قد شيشه‌اي جايگزين شدند. پوسته‌ي جديد و شفاف ساختمان، لذت تماشاي آسمان  و خيابان پر درخت مجاور خانه را که از هر نقطه‌ي طبقه‌ي همکف قابل مشاهده است ايجاد مي‌کند.

بازسازي ساختمان    بازسازي ساختمان

در جاي جاي خانه، درهاي بلند کشويي در فضاهاي باز قرار گرفته‌اند که به شکلي نامحسوش اتاق‌ها را به فضا‌هاي کوچک‌تر تقسيم مي‌کنند و محيطي انعطاف پذير براي ساکنان فراهم کرده‌‌اند.

سقف مسطح جديد بخش پشتي طبقه همکف که روکشي از جنس آلومينيوم آنتراسيت داراست هم نوعي يکپارچگي داخلي بين آشپزخانه‌ي اپن و فضاي غذاخوري ايجاد کرده و چهارچوبي براي باغ ساخته است. آشپزخانه‌ي لاک مات خاکستري از جنس چوب اوکاليپتوس دست ساز، پرده‌ي سينمايي کشويي، اتاق بخار شيشه‌اي و فاقد اسکلت و سيستم يکپارچه‌ي صوتي و نوري خانه، محيطي با دکوراسيون داخلي کاملا مدرن و دقيق مهندسي ايجاد مي‌کنند؛ فضايي بازسازي شده با طراحي صميمي و معاصر در دل يک خانه‌ي ويکتوريايي.

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

 

مطلب مرتبط: بازسازي ساختمان ايستگاه آتش نشاني قديمي به اتاقي مدرن

تهيه و تنظيم: تحريريه گروه معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت

استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع و درج لينک مجاز مي باشد.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:15

سه شنبه 28 مهر 1396

طراحی داخلی منزل آپارتمانی

امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از غوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی دكوراسیون داخلیمحلی كه در آن زندگی می كنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در كشور ما كمتر توجهی به طراحی داخلی بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مركز تجاری خلاصه می شود . شاید یكی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نكاتی ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره میكنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید. 

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت كننده

• فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد كه در طراحی دكوراسیون داخلی آن كمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا كفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی كه اولین فضایی كه پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت كرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از كمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده كرد . توجه كنید كه ابعاد عرضی كمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یك آینه سر تا پا نیز این فضا را كامل تر می كند. 

 

• نشیمن و پذیرایی : در دكوراسیون منزل بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری كه در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند كه فرد را به طرف محلمبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امكان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امكان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یك آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت كنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده كنید . ) 

 
دكوراسیون منزل آپارتمانی
 
 فضای نهار خوری  : نهار خوری معمولا" در كنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، كمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت كنید كه میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده كافی است. 

• اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بكار گرفت . در دكوراسیون اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی كه بر روی تخت داز كشیده كاملا" قابل دید است. 
 
دكوراسیون منزل آپارتمانی

• اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد. 
 
دكوراسیون اتاق خواب
 
• اتاق كودك : در دكوراسیون اتاق كودك میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه كودكان استفاده كرد .معمولا" كودكان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق كودك می بایست فضا را به بخشهای كوچكتری تقسیم كرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش كردن اسباب بازی ها و بازی كردن ، میزی كه بتوانند بر روی آن نقاشی كنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق كودك میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت كنید كه حتما" كف اتاق را با موكت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا كودكان علاقه زیادی به بازی كردن در كف اتاق دارند.
 





نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:57

سه شنبه 21 مهر 1396

طراحی دکوراسیون داخلی مراکز بهداشتی درمانی

معمولا با مطرح شدن موضوع دكوراسیون داخلی ، همه اذهان به سمت و سوی شرایط محیطی یك خانه سوق داده می شود در حالی كه دكوراسیون داخلی موضوعی گسترده است كه می تواند تك تك فضاهایی را كه ما در طول زندگی مان با آنها سروكار داریم از جمله دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود و ... پوشش دهد. یكی از همین مكان ها را كه به آن خواهیم پرداخت، سالن انتظار مطب پزشكان و یا مراكز درمانی است.

در دكوراسیون داخلی محیط های درمانی ، موارد گوناگونی همچون پوشش های فضاها ، لوازم گرمایشی و سرمایشی، لوازم دكوراسیونی، نورپردازها و غیره همگی می بایست تا حد امكان با نیازهای بیماران مراجعه كننده مطابقت داشته باشد.

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی برای کودکان - مرکز مراقبت پیشرفته اطفال بورگر

 

 

پوشش های فضا: به طور كلی برای پوشش سطح دیوارها و كف یك محیط درمانی كه انواع و اقسام آلودگی ها و میكروب ها در آن وجود دارند، قابل شست وشو بودن، از جمله مهم ترین و ضروری ترین خصوصیت موردنیاز در طراحی دكوراسیون داخلی محسوب می شود. بنابراین طبیعی است كه كاربرد رنگ های پلاستیكی و همچنین كاغذ دیواری برای دكوراسیون داخلی اغلب مكان ها رد خواهد شد مگر آنكه كاغذ دیواری تا حدودی قابل شست وشو بوده و در سطح بالای دیوار و دور از دسترس همگان به كار برده شده باشد و فضای زیرین آن را پوشش های قابل شست وشویی مانند رنگ های روغنی و یا دیوارپوش های پلاستیكی و یا سنگ و سرامیك در دكوراسیون داخلی در برگرفته باشند.

 

البته رعایت این موضوع در مورد مطب های پزشكان به اهمیت اتاق انتظار در مراكز درمانی بزرگ مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها نیست. در میان رنگ ها نیز رنگ روغنی آن هم از نوع براق تر مناسب ترین انتخاب رنگی جهت پوشش دیوارهای در دكوراسیون داخلی این قبیل مكان ها است. زیرا هر چه میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات بیشتر باشد، سطح صیقلی تر بوده و در نتیجه شست وشوی آن راحت تر امكان پذیر خواهد بود.

از دیوارها كه بگذریم كف ها نیز از جمله مهم ترین سطوح دكوراسیون داخلی هستند كه به راحتی در معرض آلودگی قرار می گیرند لذا می بایست به پوشش قابل شست وشوی آنها نیز توجه كرد. در همین راستا سنگ و سرامیك بهترین انتخاب برای دكوراسیون داخلی به حساب می آیند.

 

البته در مورد مطب های خصوصی، پوشش كف با كفپوش های Hdf لمینیت شده نیز بلامانع است زیرا امكان استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی كننده به وسیله انواع و اقسام تی ها برای تمیز كردن آنها وجود دارد به شرط آنكه آب به طور مستقیم استفاده نشده و نسبت به خشك كردن سطح آن نیز به سرعت اقدام شود.

●لوازم دكوراسیونی و كاربردی: در دكوراسیون داخلی اتاق انتظار یك مطب و یا مركز درمانی به طور قطع تعدادی صندلی و چند میز برای همراهان و خود بیماران لازم است كه راحت تر بودن این صندلی ها برای نشستن حتی طولانی مدت، به صبوری در انتظار كمك می كند. بنابراین برای چنین محیط هایی صندلی ها و یا مبلمان هایی مناسب هستند كه ارتفاع سطح نشیمنگاه تا زمین زیاد نباشد. هر چه این میزان در محدوده استاندارد خود كمتر باشد، فرد به هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری می كند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی در کره جنوبی


▪نكته ۱: با توجه به نوع بیماری و وضعیت جسمی اغلب بیماران مراجعه كننده و تخصص پزشك، در صورت نیاز می بایست تختی نیز برای بیماران بدحال در گوشه ای از سالن و یا در اتاق دیگری در نظر گرفته شود.

▪نكته ۲: به جای پارچه برای روكش صندلی ها و یا مبلمان، چرم های مصنوعی را برای این منظور در دكوراسیون داخلی انتخاب كنید تا شست وشو و ضدعفونی آن امكان پذیر بوده و آلودگی ها به راحتی تمیز شوند.

رنگ پوشش ها: هنگامی كه در مورد رنگ یك فضا بحث می كنیم، تنها به رنگ سطوح ثابت آن مكان یعنی دیوارها، درها و كف محدود نمی شود بلكه پالت رنگی یك محیط تمام رنگ های به كار رفته در لوازم و سطوح را در بر می گیرد لذا برای انتخاب لوازم دكوراسیون داخلی و كاربردی، علاوه بر موارد لازم جهت در نظر گرفتن نوع كاربرد آنها، به زیبایی ظاهری و رنگ شان نیز توجه كنید زیرا همان طور كه می دانید رنگ تاثیر مستقیمی بر روی روحیه افراد می گذارد. بنابراین در چنین مكان هایی از رنگ های شاد، ملایم و آرام بخش استفاده كرده و از به كار بردن رنگ های افسرده كننده و حتی تند صرف نظر كنید به عنوان مثال بهترین انتخاب برای پالت رنگی در دكوراسیون داخلی محیط های درمانی رنگ های سبز، سبزآبی، آبی كمرنگ، آبی سبز، صورتی كمرنگ، گلبهی، كرم، لیمویی و یا تلفیقی از آنها با هم است ولی برعكس كاربرد رنگ های بنفش، خاكستری، قهوه ای، مشكی و مانند اینها هرگز توصیه نمی شود.

 

●عناصر تزئینی در دكوراسیون داخلی : با كاربرد عناصر صرفا تزئینی و دكوراسیونی مانند تابلوها، گل و گیاه طبیعی و یا حتی مصنوعی و شمعدان فضایی ایجاد شده و به همین طریق كمی از اضطراب و ناراحتی بیمار می توان كاسته و آرامشی هر چند موقتی را در او پدید آورد.

لوازم سرگرم كننده در دكوراسیون داخلی : مراجعین یك مطب پزشك و یا یك مركز درمانی می بایست مدت زمانی كه معمولا چندان هم كوتاه نیست را برای مراجعه به انتظار سپری كنند. گذشت این مدت زمان هنگامی قابل تحمل تر می شود كه افراد به كاری سرگرم باشند. به عنوان مثال تماشای برنامه های تلویزیونی كه بر روی دیوار نصب شده و یا در گوشه ای قرار گرفته یا گوش دادن به موسیقی متن ملایم و آرامبخش و یا رادیو و همچنین حل جدول و مطالعه مجله و یا روزنامه می تواند از جمله این سرگرمی ها باشد.

 

● نورپردازی در دكوراسیون داخلی مطب: از آنجا كه نور غذای روح است، در یك محیط درمانی كه اغلب بیماران با ناراحتی های جسمی یا روحی ناشی از مشكل جسمی شان مراجعه می كنند، وجود نوری مناسب و كافی ضروری است.

●تسهیلات گرمایشی و سرمایشی: وجود تسهیلات مناسب فصل برای گرم كردن و یا خنك كردن فضا برای افزایش آستانه تحمل بیماران و همراهان در یك انتظار چندساعته بسیار موثر است.

●سرویس های بهداشتی: در فضای ساختمان یك مطب وجود یك سرویس بهداشتی ضروری است. در این سرویس نیز می بایست تسهیلات لازم در قالب توالت فرنگی و دستگیره های مورد نیاز برای بیمارانی كه دچار معلولیت جسمی بوده و یا به جهت دردهای مفاصل پا امكان استفاده از توالت های معمولی برایشان وجود ندارد، در نظر گرفته شود. 

در بازسازی ساختمان و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه و طراحی سقف کاذب و طراحی نما با ما همراه باشید.

 

مطلب مرتبط: دکوراسیون داخلی لوکس کلینیک دندانپزشکی در رومانی

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 17:37

دو شنبه 23 شهريور 1396

بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست

    Architects: GASPARBONTA

    Location: Budapest, Hungary

    Architect in Charge: Gaspar Bonta

    Assistant Designer: Orsolya Lőrincz

    Area:    128.0 m2

    Project Year:  2015

    Photographs:  Bálint Jaksa Photography

    Manufacturers: SLV, Teka, Ivanka

3طبقه یک آپارتمان است که در فرایند بازسازی ساختمان از یک ساختار غیر معمول به یک محل زندگی معاصر تبدیل شده است.

یکی از بستگان صاحب خانه تنها چند ثانیه پس از اولین بازدید ما از اینجا اظهار کرد:"فکر نمی‌کنم که از این آپاتمان بتوان یک خانه‌ی درست و درمان بیرون آورد". من موافق نیستم و از آن خوشم آمد. خوشبختانه من با صاحب خانه که یکی از دوستانم است و فردی نو گراست و نیز مانند من از علاقمندان به داینوسورهاست به تفاهم رسیده بودیم. این یکی از پیچیده‌ ترین ساختارهایی بود که من تا کنون دیده بودم و زیر لایه‌های متعددی از تاریخ انسانی و متریال ساختمانی ناخواسته مدفون شده بود. ما باید پاشنه را بالا کشیده و زیبایی را در اینجا کشف کنیم و آن را به یک خانه‌ی زیبا با دکوراسیون منزل امروزی و معاصر تبدیل کنیم.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان سه طبقه مسکونی

تکلیف فضای عمومی و خصوصی در یک ساختمان سه طبقه که تنها یک ورودی داشته باشد به خودی خود مشخص است. طبیعتا طبقه اول به لابی، ورودی، آشپزخانه و پذیرایی اصلی مربوط است. از آنجایی که یکی از جذابیت‌های بزرگ ساختمان، ورودی پشت بام است که در طبقه‌ی سوم واقع شده، ما باید آن را به منطقه‌ی عمومی متصل می‌کردیم و در عین حال یک بخش زیبا، آرام و دنج، یک اتاق خواب با تراس و دستشویی در طبقه دوم هم می‌ساختیم. بنابر این دست به کار شده و یک پذیرایی دنج زیر ساختار زیبای پشت بام ایجاد کردیم که دو راه پله داشت. با این کار ما به خوبی میان تمامی نقاط یک ارتباط راحت ایجاد کردیم.

بازسازی ساختمان

انتخاب مصالح مورد نیاز در بازسازی ساختمان کار بسیار ساده‌ای بود، زیرا سطوح از چوب و آجر بودند. انتخاب واضح، اضافه کردن بتن و آهن به این ترکیب بود تا با ایجاد تضاد در محیط و فضای دکوراسیون داخلی ، جزئیات هر سطح خود را نمایان کند. نکته‌ی جالب، هماهنگی وسایل شخصی صاحب خانه با محیط و نشستن آنها در فضای دکوراسیون منزل بود. به نظر من یک چنین پروژه‌ای باید چنین پایانی هم داشته باشد- هر چیز در جای صحیح خود.

ما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی از مقدار زیادی چوب بازیافتی برای مبلمان، پله‌ها و پوشش دیوار استفاده کردیم. این مواد ابتدا در بخش‌های ساختاری یک ساختمان قدیمی استفاده شده بودند. ما این ایده را داشتیم که مصالح قدیمی را می‌توان مجددا استفاده کرد و این امر وقتی جالب‌ تر می‌شود که از این مصالح در نزدیکی بخش‌های چوبی این خانه‌ی جدید استفاده شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 6:17

دو شنبه 6 مهر 1396

دکوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

دکوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

این آپارتمان با طراحی دکوراسیون منزل به سبک معاصر در بوداپست، مجارستان در سال 2015 توسط استودیو طراحی A + Z با بهره گیری از مبلمان پراکنده به منظور برجسته سازی انحنای شدید فضا و هدایت چشم در آن طراحی داخلی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

اثرات بساوشی عمده ای در دکوراسیون داخلی سراسر آپارتمان وجود دارد، مانند رادیاتورها و لوله های کار گذاشته از کف تا سقف. آپارتمان با ترکیبی از مصالح روستایی و معاصر، بی زمانی فضا را القا می کند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

یکی از عوامل انقطاع در طراحی آرام دکوراسیون منزل ، در حمام رخ می دهد؛ که در آن کاشی های فیروزه ای روشن و قهوه ای شیری رنگ، پالت تک رنگ را تفکیک می کند. و در آشپزخانه، جایی که کابینت های خاکستری تیره اثر کاشی های سفید را متعادل کرده و کف چوبی معمارانه به شکلی ماهرانه بر رنگ کرم دیوار تأکید می کند.

دکوراسیون منزل

اتاق خواب دارای رنگ سفید نرم است، انحنای شدیدی در فضا و سقف چشمگیر مورد تاکید قرار گرفته و قوس های چند لایه چشم را به گوشه مختص تختخواب هدایت می کند. کف چوبی رنگ شده با الگوبی معمارانه توسط قالیچه ها تلطیف شده است. یک درب در دیوار مقابل به بالکن سفید منحنی کوچکی، مشرف به معماری زیبای شهر باز می شود.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 6:41

دو شنبه 30 شهريور 1396

دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا

پشتوانه ی طراحی دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا تمرکز بر میراث میباشد. ساختمانی که توسط استودیو Rapt طراحی داخلی شده است و از ویژگیهای فضا و دکوراسیون داخلی آن، مناطقی برای لم دادن راحت و سالن های ملاقات پیشرفته و همچنین میزهای غذاخوری همگانی است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 از آنجا که هدفِ این شرکتِ مستقر در یوتا، کمک به مردم در پیدا کردن تاریخ شخصی خود است آنها خواستند دکوراسیون داخلی دفتر ستاد مرکزی جدیدشان جزو جدایی ناپذیری از بیان داستانشان باشد.

سایت 10/5 هکتاری در مرکز یوتا قطب مرکزی تبارشناسی می باشد؛ ساختمانی چهار طبقه شامل اتاق های کنفرانس و دفاتر، مرکز تناسب اندام، یک کافه با ناهار خوری مرکزی، و پاسیو در فضای باز برای معاشرت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

در سراسر ساختمان، آثار هنری در معرض نمایش گذاشته شده که متمرکز بر ایده های انتزاعی مانند تاریخ و اصل و نسب، همچنین مفاهیم علمی مانند ژنتیک هستند.

این ساختمان چهار طبقه که میزبان نمایش چشمگیری از کوه Timpanogos و حومه زیبای اطراف آن میباشد در مجموع 210000 فوت مربع مساحت دارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه شرکت دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 5:21

پنج شنبه 5 شهريور 1396

بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست

    Architects: GASPARBONTA

    Location: Budapest, Hungary

    Architect in Charge: Gaspar Bonta

    Assistant Designer: Orsolya Lőrincz

    Area:    128.0 m2

    Project Year:  2015

    Photographs:  Bálint Jaksa Photography

    Manufacturers: SLV, Teka, Ivanka

3طبقه یک آپارتمان است که در فرایند بازسازی ساختمان از یک ساختار غیر معمول به یک محل زندگی معاصر تبدیل شده است.

یکی از بستگان صاحب خانه تنها چند ثانیه پس از اولین بازدید ما از اینجا اظهار کرد:"فکر نمی‌کنم که از این آپاتمان بتوان یک خانه‌ی درست و درمان بیرون آورد". من موافق نیستم و از آن خوشم آمد. خوشبختانه من با صاحب خانه که یکی از دوستانم است و فردی نو گراست و نیز مانند من از علاقمندان به داینوسورهاست به تفاهم رسیده بودیم. این یکی از پیچیده‌ ترین ساختارهایی بود که من تا کنون دیده بودم و زیر لایه‌های متعددی از تاریخ انسانی و متریال ساختمانی ناخواسته مدفون شده بود. ما باید پاشنه را بالا کشیده و زیبایی را در اینجا کشف کنیم و آن را به یک خانه‌ی زیبا با دکوراسیون منزل امروزی و معاصر تبدیل کنیم.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان سه طبقه مسکونی

تکلیف فضای عمومی و خصوصی در یک ساختمان سه طبقه که تنها یک ورودی داشته باشد به خودی خود مشخص است. طبیعتا طبقه اول به لابی، ورودی، آشپزخانه و پذیرایی اصلی مربوط است. از آنجایی که یکی از جذابیت‌های بزرگ ساختمان، ورودی پشت بام است که در طبقه‌ی سوم واقع شده، ما باید آن را به منطقه‌ی عمومی متصل می‌کردیم و در عین حال یک بخش زیبا، آرام و دنج، یک اتاق خواب با تراس و دستشویی در طبقه دوم هم می‌ساختیم. بنابر این دست به کار شده و یک پذیرایی دنج زیر ساختار زیبای پشت بام ایجاد کردیم که دو راه پله داشت. با این کار ما به خوبی میان تمامی نقاط یک ارتباط راحت ایجاد کردیم.

بازسازی ساختمان

انتخاب مصالح مورد نیاز در بازسازی ساختمان کار بسیار ساده‌ای بود، زیرا سطوح از چوب و آجر بودند. انتخاب واضح، اضافه کردن بتن و آهن به این ترکیب بود تا با ایجاد تضاد در محیط و فضای دکوراسیون داخلی ، جزئیات هر سطح خود را نمایان کند. نکته‌ی جالب، هماهنگی وسایل شخصی صاحب خانه با محیط و نشستن آنها در فضای دکوراسیون منزل بود. به نظر من یک چنین پروژه‌ای باید چنین پایانی هم داشته باشد- هر چیز در جای صحیح خود.

ما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی از مقدار زیادی چوب بازیافتی برای مبلمان، پله‌ها و پوشش دیوار استفاده کردیم. این مواد ابتدا در بخش‌های ساختاری یک ساختمان قدیمی استفاده شده بودند. ما این ایده را داشتیم که مصالح قدیمی را می‌توان مجددا استفاده کرد و این امر وقتی جالب‌ تر می‌شود که از این مصالح در نزدیکی بخش‌های چوبی این خانه‌ی جدید استفاده شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:51

پنج شنبه 19 شهريور 1396

دکوراسیون منزلی در مونترال، زندگی در آغوش خانواده

دکوراسیون منزلی در مونترال، زندگی در آغوش خانواده

طراحی داخلی خانه ای مدرن واقع در قلب منطقه ویلری، مونترال، پروژه طراحی دکوراسیون منزل مربوط به خانه  دِ گاسپه توسط شرکت معماری La SHED است که شامل بازسازی اساسی ساختمان موجود که به واسطه بازسازی قبلی، بسیاری از ویژگی­های اصلی خود را از دست داده بود. فضای دوبلکس قدیمی، که شامل یک گاراژ و ضمایم آن، که به یک منزل خانوادگی، تنها برای 2 بزرگسال و 2 کودک تبدیل شده است. طراحان پروژه تصمیم به ایجاد یک نمای معاصر یکپارچه با توجه به سبک خانه­ های اطراف گرفتند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل با طراحی مدرن داخلی شامل یک بلوک فشرده حاوی نواحی خدماتی (دیوارها، حمام، و فضای انبار و ذخیره سازی) می باشد که در نزدیکی در ورودی قرار گرفته است. این طراحی برای ایجاد یک جدایی صمیمی بین ورودی و فضای زندگی انجام شده است. گذشته از آن، در آشپزخانه، ساکنان می توانند از نمایی از همه قسمت­های مشترک لذت ببرد. این سبک طراحی برای نور و تعاملات اجتماعی عالی است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

اتاق نشیمن دارای دو برابر ارتفاع سقف است، و از نوری که از طبقه اول به طبقه همکف می­ آید سود می برد. این فضا بین 2 قطعه کاری قرار داشت، که موجب فیلتر و بازی با ادراک ساکنان محدوده مکانی اتاق نشیمن بود. در یک طرف از دکوراسیون منزل یک قفسه زیبای کتاب، فضایی مرتفع را پوشانده و به عنوان یک صفحه که پله ها را پوشش می­ داد، عمل می­کرد. این قرص نازک فولادی سفید در نرده چوبی یکپارچه شده و کنتراستی با پس زمینه نارنجی که توسط پله ها ارائه شده بود، ایجاد می­کرد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

خانه مدرن (1) در قسمت عقب، حجم اصلی خانه در حالی که بخشی از طبقه اول را به منظور ایجاد یک پاسیو از بین ­برد، حفظ شد. این حذف منجر به کاهش تراکم ساختمان در رابطه با حیاط خلوت شد، در حالی که باغی با نور طبیعی بیشتر و یک خط دید باز، ارائه می­کرد.

پوشش فولادی موجدار گالوانیزه به منظور روشن کردن منطقه بیرونی محصور، در طبقه اول به کار گرفته شد، در حالی که یک کنتراست پایدار بین عناصر سیاه و سفید مختلف ساختمان و حصار جدا کننده حیاط از کوچه و خیابان را فراهم می کند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:36

پنج شنبه 12 شهريور 1396

کاربرد خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون داخلی

در ادامه ی دو پست قبل در رابطه با ست کردن خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون به ارائه مطالبی دیگر در این زمینه میپردازیم:

سفید در کنار خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل

سفیدِ پر چین و شکن میتواند به زیبایی، خاصیت خنثی بودن ذاتیِ رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را جبران کند و در حالیکه کنتراستی زیبا ایجاد کرده کماکان اجازه ی درخشندگی به رنگ سفید را خواهد داد. روتختی خاکستری-قهوه ای را در دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب سفید امتحان کنید تا حس طراوت و تازگی را در کنار حس گرما تجربه کنید.

دکوراسیون منزل 

تاثیر رختخواب خاکستری-قهوه ای بر دیوارهای سفید

 

تزیینات و گچبریهای سفید تا اندازه ای میتواند به فضا جذابیت ببخشند که در صورت تشدید روشنایی باعث تاکید بر فضای اتاق می شوند.

دکوراسیون منزل

 گچبری سفید در اتاق نشیمن خاکستری-قهوه ای

 

کابینت های سفید در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می تواند دیوارهای خاکستری مایل به قهوه ای را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که چطور خطوط سفید در میان کاغذ دیواری گلدار عکس زیر به فضا احساس تزیینات پر آب و تابی بخشیده.

دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون داخلی حمامی خاص و مدرن

 

ملحفه های سفید یا کرم رنگ را در اتاق خاکستری-قهوه ای تیره امتحان کنید تا به لمس نور برسید! اضافه کردن بافت های پشمالو و نیز پرده ی صاف وسفید به ایجاد حس آرامش بخش و آسمانی منجر خواهد شد!

دکوراسیون منزل

خاکستری مایل به قهوه ای و رنگ کرم در یک اتاق خواب راحت

 

در کنار روشنایی و تازگی رنگ سفید، رنگ سیاه به فضا کنتراست و هیجان میبخشد. ترکیب کردن توناژهای سفید با مشکی کمک خواهد کرد که خطوطی را برای فضا تعریف کنیم.

 

تاکید بر فضا با توناژهای صورتی

ما خواهیم مطلب امروز را با چند ایده درباره چگونگی ترکیب رنگهای چشم نواز با خاکستری مایل به قهوه ای با پایان برسانیم. رنگ صورتی از تناسب طبیعی با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای برخوردار است. همانطور که این نکته توسط گل های رز و پرده های صورتی اتاق نشیمن زیر نشان داده شده است.

 

دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای با نقاط تاکیدی صورتی رنگ

 

فضای زیر ویترینی است از دیوارهای پوشیده شده با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، که طراح دکوراسیون داخلی آن شروین ویلیامز می باشد. هم دیوارها  و هم مبلمان که به نظر میرسد به مرز بادمجانی نزدیک شده اند، ثابت می کند که سایه هایی از بنفش گلگون به زیبایی با خاکستری مایل به قهوه ای جور می شود.

دکوراسیون منزل

 سایه های خاکستری مایل به قهوه ای در یک اتاق نشیمن زیبا

 

شما حتی می توانید جسورانه تر و درخشان تر کار کنید! قرمز میتواند به یک فضا با پس زمینه ی خاکستری-قهوه ای انرژی خاصی ببخشد. پس اجازه دهید خاکستری مایل به قهوه ای زمینه را برای ضربه های پرطراوت و چالاک قرمز آماده کند!

دکوراسیون داخلی

خاکستری مایل به قهوه ای در مواجهه با رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی اتاق خوابی مدرن

و

از آنجایی که خاکستری مایل به قهوه ای خنثی است، به خوبی با انواع رنگها ترکیب زیبایی تشکیل میدهد؛ از آبی ها و سبزها گرفته تا توناژهای نارنجی و مرجانی.

 

دکوراسیون داخلی

انفجارهایی از قرمز در یک اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای

 

امیدواریم که با این مطالب توانسته باشیم رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را به عنوان رنگ زمینه به اثبات برسانیم.

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:0

دو شنبه 11 مرداد 1396

بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک

تئاتر سلطنتی یورک پس از یک بازسازی قابل توجه توسط د ماتوس رایان، که به طور چشمگیری فضا و تجربه ی بازدید کننده ی تئاتر را تغییر می داد بازگشایی شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard's Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازی ساختمان تئاتر

این سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغییر و بازسازی ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت یک لابی جدید، یک غرفه طاقی بتنی در کنار اتاق اصلی توسط پاتریک گوین در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازی مجدد از درجه ی 2 در ساختمان های ذکر شده تمام ظرفیت یک مجموعه که به صورت افزایشی طی 270 سال ساخته شده بود را آزاد می کرد. این بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک فضای اضافی به تئاتر اضافه می کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعیت بیشتر به صورت اضطراری مورد نیاز بود، و در نتیجه ی آن مردم بیشتری داخل می شدند و فرصتی برای افزایش درآمد ایجاد می شد، که موجب می شد تا تئاتر از لحاظ مالی در آینده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازی ساختمان تئاتر

معرفی دو ورودی جدید به لابی با طراحی مجدد افراطی که از خیابان مشهود بودند موجب شد تا یکی از آنها برای اولین بار یک ورودی به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ایجاد یک فضای لابی جدید زیر ردیف جلو[1] در پشت جایگاه ویژه با بازشو هایی که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شیشه هایی در ردیف ستون های ویکتوریایی قابل توجه ترین تغییرات مقابل خانه بودند. آنها یک آزادی گردش بزرگتر فراهم می کردند، که برای اولین بار به تعمیم پاتریک گوین (اتاق چپ) به راه پله های گرجستانی و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازی ساختمان تئاتر

این فضای تازه یافت شده برای یک خوشآمد گویی، جمع شدن و جهت گیری مفید بود. این فضا همچنین فرصتی برای آشکار کردن میراث تئاتر و محوطه فراهم می کرد، و ارتباطاتی قانع کننده بین گذشته و حال ایجاد می کرد. یک طبقه ی موزاییکی مرمر نما که با منبت کاری الگو سازی شده است هندسه ی قرون وسطایی را آشکار می کند که زمانی لابی جدید در آن مکان قرار داشت، در حالی که راهرو اصلی اکنون از درون لایه بندی ردیف دیوار ستون قابل دسترسی است. با در بر گرفتن یک کافه ی رو به خیابان و خوشآمد گو به منظور ترغیب مردم برای داخل شدن که به راحتی از خارج مشهود است، ردیف ستون ویکتوریایی یک نمای متحرک لعاب دار به خیابان داده است. فرش قرمزی که کف ردیف ستون را پوشش می دهد ممکن است به عنوان یک زبان طنز آمیز در گونه دیده شود که خلق و خوی تئاتر را برای تمامی بازدید کننده ها و افراد برجسته نمایان می کند.

برای کمک به ارتقا تجربه ی مخاطب و بازدید کننده، نصب سرویس های بهداشتی جدید در هر دو سمت کاخ در تمامی طبقات زمان صبر در مدت زمان های اوج ورودی را کاهش می دهد. لابی ها و عایق های صوتی جدید فضاهایی روی تمامی طبقات برای اجرای های غیر رسمی شامل موزیک و مشاعره ایجاد می کند. عایق های صوتی به کافه، رستوران و بار ها اجازه می دهند تا در مدت اجرا ها به فعالیت خود ادامه دهند، و فرصت ایجاد درآمد را افزایش می دهد. با ایجاد درهای جلویی کمکی به لابی و یک محدوده از پیشخوان ها که تنوعی از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسی ها بهبود یافته اند، دسترسی گام به گام از خیابان به سالن، و نصب یک آسانسور برای دسترسی ردیف جلو و طبقه ی اول تئاتر برای اولین بار نیز در این امر نقش مهمی داشته اند.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

اتاق پاتریک گوین در سال 1967 در مبحث دکوراسیون داخلی به دقت مرمت شد تا درهم و برهمی آن از بین برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرسانی روشنایی ها و تعویض نور های سقفی مجددا با هدف طراحی اصلی همخوانی داشته باشد. موقعیت دهی مجدد کافه، بار و گیشه به فضای جدید زیر ردیف اول باعث شد تا حیات مجددی به دید اصلی گوین به کاخ روی طبقه ی همکف و رستوران بیسترو دمیده شود.

بروزرسانی های سالن اصلی هم برای مخاطب و هم برای اجرا کنندگان مفید بوده است. صندلی های جدید در سرتاسر جایگاه ویژه نصب شدند، تهویه ی هوا و عایق کاری سالن اصلی و گالری راحتی را همراه با صرفه جویی در انرژی به همراه داشته است. شیارهای جایگاه ویژه افزایش یافتند تا مخاطب بتواند به ردیف جلو برسد و سالن را یکپارچه حس کند. گالری مجدداً شیاربندی شد تا مسیرهای دید بهبود یابند، افزایش گزینه های بلیت مردم را ترغیب می کرد تا دسترسی راحت تری به تمامی طبقات داشته باشند. پیش از شیاربندی سکو بسیاری از شرکت های تئاتری به دلیل محدودیت های سطح شیبدار مورد نیاز برای محوطه یورک را در انتهای تور خود می گذاشتند. تغییرات در صحنه و ارکستر دامنه ی امکانات فرهنگی را گسترش داد و سلامتی و ایمنی را با ایجاد دسترسی، یک سکوی مسطح و یک راه عبوری بهتر به زیر سکو توسعه داد. سکوی مدولار مسطح جدید یک برنامه را قادر می ساخت تا شامل رقص باشد و همچنین نوآوری های بیشتر را ترغیب می کرد.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع ودرج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.






نوشته شده توسط معمار در ساعت 14:51

دو شنبه 25 مرداد 1396

جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

جذابيت دكوراسيون منزل با ناهارخوري به سبك استوايي

اين ايده كه دكوراسيون يك خانه به سبك استوايي طراحي شود، حس لذت­ بخشي را به ارمغان مي­آورد. وجود وسايل عجيب درون اتاقي كه با اين سبك تزئين شده يكي از دلايلي است كه بسياري از صاحب خانه­ ها را به استفاده از اين سبك ترغيب مي­كند. هر چند كه سبك استوايي منحصر به فرد و يكپارچه نيست، و شكل­هاي مختلفي از دكوراسيون داخلي در اين سبك گسترده وجود دارد كه تا حد زيادي متفاوت از يكديگر هستند. انتخاب از بين آنها نيز بستگي به الهام بخشي آن طرح براي شما، منطقه­ اي كه نظر شما را به خود جلب كرده و البته ميزان منحصر به فرد بودن خانه شما و يك مكان مناسب براي يك اتاق ناهارخوري به سبك استوايي، دارد. اتاق ناهارخوري به سبك استوايي به طور كلي با رنگ­ها و طراوت پرشده و از سبكهاي  سنتي و رسمي كه براي اتاق­هاي غذاخوري به كار برده مي­شد، بسيار دور به نظر مي رسد. در اين سبك دكوراسيون منزل يك مفهوم تنوع­ طلبانه نهفته است كه شما نمي­توانيد آن را ناديده بگيريد. البته، اضافه كردن الگوهاي شاد و جسورانه و افزودن رنگ سبز به ميزان غناي طرح كمك مي­كند. پس چرا از اين طرح­هاي پيش­ و پا افتاده جدا نمي­شويد و در اتاق ناهار خوري يك تحول به سبك استوايي ايجاد نمي­كنيد؟

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل

پاشيدن بي نظم رنگ در دكوراسيون منزل

يكي از مزيت هاي بزرگ يك اتاق ناهار خوري با سبك استوايي، طيف گسترده استفاده از رنگ در آن است به گونه­ اي كه شما مي توانيد بدون اينكه احساس كنيد فضا بيش از حد پر زرق و برق شده است، از رنگ­ها استفاده كنيد. حتي اگر با گذشت زمان همچنان استفاده از رنگ زمينه خنثي و روشن معمول است، اتاق ناهارخوري به سبك استوايي به راحتي و بدون زحمت مي­تواند اين كليشه را بشكند. يك خط به رنگ فيروزه اي تيره همراه با رنگ سفيد و رنگ هاي قرمز، سبز و زرد اخرايي، به سبك استوايي از سواحل بي پايان و حيات وحش شگفت انگيز كارائيب و مناطق اطراف آن الهام گرفته شده است.

اتاق ناهار خوري خيره كننده استوايي به رنگ فيروزه اي با صندلي­هاي رنگارنگ

كساني كه مي خواهند از مناطق استوايي الهام بگيرند اما مايل به استفاده از سايه­ هاي معمولي به رنگ سبز و آبي به عنوان رنگ پايه در اتاق ناهار خوري نيستند، مي توانند رنگ زرد را به عنوان يك جايگزين برگزينند. اين رنگي است كه هرگز از مد نمي ­افتد و حتي به كوچكترين فضاهاي ناهار خوري، حس طراوت آفتابي مي­دهد.

دكوراسيون منزل

 

بالكن­هايي به سبك استوايي براي صرف صبحانه با صندلي رنگارنگ

دكوراسيون منزل

 

معمولا از رنگ بنفش در دكوراسيون منزل به سبك استوايي استفاده نمي­شود. اما نفيس بودن اتاق ناهار خوري به دليل تركيب شدن رنگ­هاي روشن با گياهان در فضاي داخلي، پرده­هايي با طرح گل در پس زمينه، و دكوراسيوني كه به نظر به سبك استوايي است، مي­باشد. آينه با قاب­هاي منحصر به فرد در زمينه كار نيز، با وجود نبودن در كنار دريا، بر جو لطيف و دل­انگيز اتاق­ ناهارخوري مي­افزايد.

دكوراسيون منزل

 

تهيه و ترجمه: تحريريه گروه معماري و دكوراسيون داخلي شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:40

دو شنبه 18 مرداد 1396

دکوراسیون داخلی خانه ی بدون دیوار

 

"شیگرو بان" هنرمند معمار ژاپنی، در سال 1995 خانه ی بدون دیواری در وسط شهر پرجمعیت توکیو طراحی کرد که فاقد دیوارهای جانبی بوده و به نام " خانه ای با دیوارهای پارچه ای " معروف است. در این منطقه دیگر حتی از طبیعت زیبا و چشم انداز آرامش بخش هم خبری نیست؛ تنها شهر است و ازدحام و روزمرگی. معماری و دکوراسیون داخلی خانه به راستای افقی متمایل است و به جای دیوارهای پوشاننده ی نما ، پرده هایی بلند و عریض نصب شده است: ترکیب سوررئالیسم با فرهنگ منطقه ای. حضور پرده ها صورت دیگر شوجی های کهن ژاپنی است؛ همان دیوارهای کشویی از جنس الیاف کاغذی که از قدیم یکی از ویژگیهای اصلی خانه های ژاپنی بوده و به عنوان پوشش روی سطوح در و پنجره ها استفاده می شد. درهای کشویی فوسوما، قاب های هندسی و صفحه های بزرگ سوداره همگی از مؤلفه های طراحی داخلی و معماری کهن ژاپنی هستند که هنرمند معمار در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی خانه ی بدون دیوار ، سخت به آنها وفادار بوده است. کلیت خانه ، با معماری و قرینگی بی آلایش خود، سرشار از حس سادگی و فروتنی است؛ به محلی می ماند که در خود فرو رفته و خودنمایی نمی کند. اما این حکم تا زمانی مصداق دارد که پرده ها خانه را پوشش داده باشند. وقتی باد به نرمی پرده ها را کنار می زند، ظاهر مینی مال خانه در مقابل محیط شلوغ بیرونی قرار گرفته و موقعیت متناقضی به وجود می آورد. بان در این اثر هم ، مانند " خانه ی بدون دیوار "  با نشانه ها و مؤلفه های مدرنیته در قرن بیستم بازی می کند  تا تضاد سرپناه و نمایان بودن در پس حجاب پارچه ای در پست مدرنیسم را نمایش دهد.


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:7

چهار شنبه 31 تير 1396

بازسازی ساختمان مسکونی از قرن بیستم

بازسازی ساختمان مسکونی میان صده توسط استودیوی رابرت جیمیسون چند ویژگی بسیار خوب دارد. اتاق جلویی - عکس بالا - تصویری بود که توجه من را جلب کرد. این اتاق تعادل بسیار خوبی از رنگهای با تون های خنثی دارد، و بسیار گرم و دلپذیر است. دیوار شیشه ای هرگز به فضا لطمه ای نمی زند. این محل اقامت خاص در سال 1968 توسط رابرت مک الروی طراحی و ساخته شد. مالکان جدید با بازسازی ساختمان حیات جدیدی به این محل بخشیده اند. من با بعضی از انتخاب های آنها موافق نیستم اما در اکثر موارد فکر می کنم آنها کار بسیار خوبی انجام داده اند. در تصویر دوم به نظر می رسد که کف طبقه از یک سالن ورزشی قدیمی یا یک باشگاه بولینگ هستند، که یک شخصیت جدی به خود گرفته اند.  

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 10:18

چهار شنبه 24 تير 1396

دکوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت کننده



دکوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت کننده

با توجه به نیاز مشتری به فضایی برای والدین با 2 فرزند، مالک خواهان این بود که آپارتمانی با دکوراسیون منزل دعوت کننده داشته باشد، اما از آنجا که زمان زیادی را در سفر به سر می بردند، خواستار این بودند که محل به شکل یک پناهگاه نیز کار کند.

دکوراسیون منزل

اتاق نشیمن دارای محلی خاص به نام "کنج سفر" بود که زن و شوهر چیزهایی را که از سفرهای خود به خانه می‌آوردند، در آنجا در معرض نمایش می گذاشتند. سقف مرتفع به نظر می رسد چرا که طراحان دکوراسیون داخلی با تغییر درب فوقانی آن را مرتفع تر کرده بودند. همه کارهای تکمیلی و چوبی توسط اهالی Kwartet Arquitetura طراحی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منزل با کنتراستی گرم با تضاد بین کفپوش تاواری (Tauari) و پانل سینمای خانگی ساخته شده از چوب و میزِ بار زرد روشن و لاک بوفه خاکستری ارائه شده است. سبک عناصر مبلمان ترکیبی است، در این خانه هر دو نوع مبلمان معاصر و کلاسیک را می بینید.

دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

سطح تخت خواب با پارچه و حفاظ‌های دائمی پوشانده شده است. همچنین کاربرد کاغذدیواری سفید و طلایی در اتاق همراه با پرده های تیره تباین ایجاد کرده است.

دکوراسیون منزل

 دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 6:3

چهار شنبه 17 تير 1396

دکوراسیون داخلی فست فود

امروزه مبحث دکوراسيون داخلي با همه ي گستردگي و پيچيدگي که به همراه دارد بسيار مورد توجه مشاغل مختلف و از آن مهمتر مشتريان آنها ميباشد. همه مردم دوست دارند در فضاي زندگي، کار و تفريح خود از زيبايي و هارموني و تناسب در فضا لذت ببرند. مبحث دکوراسيون داخلي در رستوران ها و فست فودها يکي از حساس ترين مباحث دکوراسيون داخلي ست چرا که به طور کل، غذا خوردن و لذتي که از خوردن غذا در انسان پديد مي آيد بيش از آنکه به معناي تغذيه صِرف باشد، بيشتر جنبه ي تفريحي، سرگرمي و جذابيت آن مورد توجه است.

 

امروزه خيلي از جشن هاي تولد،  سالگردها و مهماني هاي کوچک و بزرگ به مناسبتهاي مختلف، در رستورانها و حتي فست فودها برگزار ميشود و اين به آن معناست که هنر دکوراسيون داخلي بايد به صورت گسترده تر و با تنوع بيشتر به همه اين خواست ها و نيازهاي فضايي بپردازد و پاسخ مناسبي براي آن بيابد.

دکوراسيون داخلي فست فود و رستوران بيشتر از طراحي ، در مبحث انتخاب رنگ و نورپردازي مناسب داراي اهميت است. انتخاب رنگ مناسب در نورها و مبلمان و تزئينات، ارتباط مستقيمي دارد با حس طعم غذا و کم يا زياد شدن ميل به غذا خوردن در مشتريان اين مکان ها. به طور مثال انتخاب رنگ سبز براي نورپردازي که روي ميز غذاي مشتري طراحي شده باعث ميشود که رنگ غذا تغيير کرده و منجر به دلزدگي و بي ميلي به خوردن شود.

با اين توصيف مبحث طراحي دکوراسيون داخلي و به طور خاص طراحي دکوراسيون فست فود و رستوران و به تبع آن انتخاب طراح دکوراسيون خوب و با تجربه اهميت بيشتري يافته و ارتباط مستقيمي با جذب مشتري و ميزان کارايي اين غذاخوري ها خواهد يافت. از نمونه کارهاي دکوراسيون رستوران و فست فود شرکت معماري و طراحي داخلي شاه توت ديدن نماييد و خودتان در اين باره قضاوت کنيد!

 

منبع:تحريريه گروه معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:37

یک شنبه 6 تير 1396

دکوراسیون منزل آپارتمانی اسکاندیناوی غرق در رنگ سفید

تعجب‌برانگیز نیست که دکوراسیون منزل به سبک و طراحی اسکاندیناوی به طور مداوم بالای جدول مد جهانی قرار دارد، صرف نظر از هر چیز دیگری، تداوم سیالیت از ویژگی‌های آن می باشد. سادگی و عملکردگرایی ذاتی طراحی اسکاندیناوی است که آن را بسیار خاص می کند، و از آنجایی که مالکان مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل خود مشتاق ترکیبی از زیبایی شناسی مینیمال و تزئیناتی آرامش بخش هستند، این سبک برای خانه های معاصر مناسب تر به نظر می رسد. با طراحی مفهوم‌گرای استودیو IMAGE BOX، دکوراسیون منزل آپارتمان نروژی همه‌ی ویژگی‌های زیبایی، بی زمانی و بدیع بودن طراحی اسکاندیناوی را به بهترین شکل در خود دارد!

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

در توصیف طراحی داخلی این خانه میتوان گفت که سفید، رنگ منتخب در اینجاست که با فضایی طراحی شده دارای پنجره های بزرگ برای دریافت نور طبیعی فراوان همراه شده است. فضای نشیمن نیز با کنتراست بافتِ کافی بدون شکستن طرح رنگ، با دیوار آجری سفید، دکور چوب و الوار طبیعی، و البته پس زمینه سفید آراسته به این سبک وفادار مانده است. مبلمان نیز پذیرای زیبایی نوردیک و فرم عملکردگرا می باشد، شومینه‌ی کنجی دوست داشتنی هم یک نقطه کانونی راحت برای گفتگو و مطالعه فراهم آورده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

interior-decoration

interior-decoration

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:54

یک شنبه 23 خرداد 1396

بازسازی ساختمان مهمانسرای ذوب آهن

معماری پایدار در بازسازی ساختمان مهمان سرای ذوب آهن و تبدیل آن به دفتر اداری دو دفتر هارمونی و چوبشار

کرج 1392 – گروه هارمونی

این پروژه مربوط به بازسازی ساختمان با عنوان «مهمان سرای کارخانه ی ذوب آهن» می باشد که محل اسکان مهندسین آلمانی بود. این بنا و سایر قسمت های کارخانه پیش از جنگ جهانی دوم و در سال 1318 احداث شد. محل فعلی اولین کارخانه ذوب آهن ایران در کرج، بلوار ذوب آهن، منطقه ی شیخ آباد، ضلع جنوبی میدان استاندارد قرار دارد، در حالی که اصل کارخانه در تاریخ 3 مرداد 1386 با شماره ثبت 19171 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 اسکلت و بنای اصلی پروژه توسط آلمان ها و در دوره ی پهلوی اول به اجرا رسید ولی بعدها و پس از توقف احداث کارخانه مدتی به فراموشی سپرده شد. سالها بعد بازسازی ساختمان به صورت مختصری انجام شد و روی دیوارهای آجری آن مجددا با گچ پوشیده شد و به اسکان کارمندان شاغل در ذوب آهن اختصاص یافت.

در سال 1391 مجموعه ی شرکت های هارمونی و چوبشار تصمیم به بازسازی ساختمان و تبدیل این بنا به دفتر اداری جدید شرکت های خود گرفته و عملیات بازسازی را از سر گرفتند.

چالش های طراحی

  1. حفظ  ساختمان به جا مانده از سال 1318 و ایجاد فضاهای با دکوراسیون اداری امروزی در آن
  2. تعهد گروه طراحی در قبال پایبندی به بافت شاخص منطقه
  3. بازیافت و استفاده مجدد از مواد و مصالح بناهای موجود؛ از جمله استفاده از آجرهای به جا مانده از تخریب ساختمان مجاور و ساندویچ پنل های موجود از ساخت سوله ی مجاور بنا
  4. تعهد گروه معماری به کارفرما برای استفاده مجدد از تمامی مبلمان اداری مربوط به دفاتر قبلی چوبشار و هارمونی
  5. ایجاد فضای اداری متناسب با نیازهای امروز دو شرکت به شکلی جداگانه و با هویتهای سازمانی کاملا مجزا
  6. ایجاد فضاهای نوین اداری بر اساس فرهنگ رفتاری جدید

کانسپت های طراحی

یکی از چالش های پیش رو در بازسازی ساختمان ، بازگرداندن هویت از دست رفته ی آن بود به گونه ای که با اتمسفر اداری جدید نیز هماهنگ باش؛ بازسازی غیر اصولی اعمال شده در سال های قبل، هویت آن را مبهم ساخته و تشخیص بنا از یک ساختمان معمولی و جدید ولی فرسوده را ناممکن می نمود. در اینجا به باطن بنای تاریخی توجه شد، نه ظاهر آن، و امکان ایجاد چیدمان های دکوراسیون داخلی مدرن در عین داشتن فضایی با حس کاملا اصیل ممکن گشت.

در نزدیکی پروژه ساختمان مشابهی به تازگی تخریب شده بود و آجرهای قدیمی ولی سالم بسیاری از این جریان به جا مانده بود؛ مصالحی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم و بسیار شیه به آجرهای پوششی ساختمان پروژه. آجرهای قدیمی به عنوان مصالح جدید برای بخش های الحاقی به کار رفتند که این اقدام موجب بازیافت مصالح، صرفه جویی در زمان، انرژی و مصالح و هزینه های حمل و نقل مصالح به سایت پروژه و نیز کمک به محیط زیست شد. رنگ و بافت زیبا و منحصر به فرد آجرها هویت و روح مفقود ساختمان را به آن بازگرداند و در ضمن موجب پیوستگی آن با محیط گشت؛ آجرهایی با رنگ های متفاوت و قدمتی بیش از 70 سال که شاهد رویدادها و تاریخ منطقه بوده اند.

مراحل بازسازی ساختمان

متاسفانه با وجود پیشینه غنی و قابل توجه ساختمان، نگهداری مناسبی از آن به عمل نیامده و برای مدت طولانی به دست فراموشی سپرده شده بود و حتا بازسازی جزئی بعدی نیز به طور غیر اصولی روی آن اجرا شد که در پی این سهل انگاری، جداره های با ارزش قدیمی با گچ پوشانده شدند تا برای اسکان کارمندان شاغل ذوب آهن مناسب باشد. در اثر چنین تغییراتی در معماری و دکوراسیون داخلی بنا هویت اصلی ساختمان از بین رفت، چنان که ساختمان قدیمی، دیگر تفاوتی با یک بنای مخروبه نداشت. با این وجود تصمیم به حفظ کامل بنای قدیمی گرفته شد و تغییرات معماری جدید با الحاق فضاهای جدید صورت گرفت نه با تخریب بنای قدیمی.

ساختمان قدیمی شامل طبقه ی همکف و بخش زیرزمین بود که طبقه ی همکف دو تراس جداگانه و مرتبط با فضای اصلی داشت. زیرزمین کم نور و غیر قابل استفاده تشخیص داده شد و برای جای گذاری تاسیسات و به عنوان انبار لحاظ شد. از آنجا که طبقه ی همکف برای نیازهای کارفرما کافی نبود، دو تراس همکف به ساختمان اصلی الحاق و طبقه ای دیگر به بنا افزوده شد. باکس پلکان از خارج به ساختمان الحاق شد تا ارتباط میان دو طبقه را برقرار کند. فضای شرکت های هارمونی و چوبشار به طور کامل از یکدیگر جدا و هر یک دارای مسیرهای دسترسی مجزا از بیرون شدند؛ شرکت هارمونی در طبقه ی همکف و شرکت چوبشار در قسمت جداگانه ای از ضلع جنوبی طبقه ی همکف جای گرفت.

سازه و تاسیسات

سازه ی اولیه بنا توسط آلمان ها اجرا شده که تلفیقی از دیوار باربر، فونداسیون، دیوارهای بتنی و بخشهایی به صورت طاق ضربی بود. طی محاسبات مشخص شد که با وجود قدمت طولانی بنا، سازه ی اصلی سالم و قابل استفاده بود و حتی از استانداردهای زمان خود برای ساختمان مسکونی یک طبقه نیز فراتر است. به این ترتیب قسمت های طاق ضربی بازسازی و تقویت شدند و اتصالات بنا مورد بازبینی قرار گرفتند. طبقه ی دوم نیز با سازه ای سبک به طبقه ی اول الحاق شد تا اسکلت اصلی، تحمل بار آن را داشته باشد.

تاسیسات قبلی بنا مربوط به سال 1318 و بسیار ابتدایی بود. سیستم گرمایشی بخاری نفتی بود و سیستم سرمایشی هم وجود نداشت. تاسیسات جدید در قالب احداث موتورخانه ی مرکزی در زیرزمین و کانال کشی برای کولر آبی لحاظ شد و به این ترتیب از شوفاژ (حرارت مرکزی) برای گرمایش و از کولر آبی -و در قسمت هایی که امکان کانال کشی وجود نداشت، از اسپیلت- برای سرمایش استفاده شد.

معماری بازیافتی

از جمله کانسپت هایی که در جریان کار همواره مورد توجه بوده، استفاده ی مجدد از امکانات موجود و بازیافت مصالح و وسایل در دسترس می باشد. استفاده از آجرهای قدیمی موجود در سایت –چنان که پیشتر توضیح داده شد- برای ساخت بدنه ی اصلی و جدا کننده های داخلی قسمت های الحاقی، علاوه بر کاربرد هویت بخش خود، مسائل مرتبط به بازیافت و استفاده ی مجدد از مصالح معماری را نیز مورد توجه قرار می داد.

برای پوشاندن دیواره های خارجی و سقف جدید و همچنین پوشاندن باکس پلکان هم از ساندویچ پانل های موجود در سایت استفاده شد که اینها نیز از احداث سوله ی مجاور به جا مانده و بی استفاده رها شده بودند.

با درخواست کارفرما مبنی بر استفاده از مبلمان و اثاثیه ی موجود در انبار شرکت های هارمونی و چوبشار، تمامی این وسایل وارد روند بازیافت شدند. از آنجا که دکوراسیون اداری دفتر قبلی شرکت هارمونی به رنگ تیره بود و روکش مبلمان و صندلی ها فرسوده شده و با دکوراسیون داخلی جدید هماهنگ نبود، تمامی مبلمان، میزها و اثاثیه از مشکی به رنگ سفید در آمده و همه ی روکش ها با پارچه و چرم های رنگین جایگزین شدند تا مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. در مجموع حدود 95% از قسمت های الحاقی و جدید ساختمان از مواد بازیافتی ساخته شده و تنها سرامیک کف برخی از قسمت ها ، درها و پنجره های جدید مشمول مصالح بازیافتی نیستند که از این نظر می توان این را یک "ساختمان سبز" نامید.

طراحی در تعامل با کاربران

هر کدام از ما تا زمان بازنشستگی بیش از 68000 ساعت زمان را در دفتر کار خود سپری می کنیم. این کثرت ساعت های کاری گویای اهمیت نیازها و خواسته های کارمندان از محیط کار است؛ محیطی که اگر فاقد معیارهای استاندارد و مطلوب باشد، گذر زمان را دشوار ساخته و بازده کاربران (کارمندان و مراجعین) را کاهش می دهد. به همین دلیل معماری و دکوراسیون داخلی فضا در تعامل مستقیم با کارمندان دو شرکت که استفاده کنندگان نهایی و اصلی بنا هستند صورت گرفت.

در ابتدا طی مصاحبه با کاربران نیازها تعریف شد و بعد، با بررسی فرم های جابجایی میان واحدها و دیاگرام های ارتباط سازمانی، میزان تعاملات واحدها با یکدیگر مشخص شد. سپس با مشاهده ی رفتار سازمانی و مقایسه آن با دیاگرام های استخراج شده میزان تعاملات میان واحدها با یک معیار عددی بین 1 تا 5 تعیین و به نمودار انتقال یافت. نمودار حاصله هم با نمودار دیگری مبنی بر میزان تعاملات پرتعداد هر کدام از واحدها و در صد وزنی سطح بندی تعاملات آنها مورد مقایسه قرار گرفت تا در نهایت، بهترین ارتباطات ممکن میان واحدها از طریق محاسبات روی نمودارها به دست آید. در پایان این ارتباط های فضایی به دو قطب اصلی تعاملی تقسیم شد: یک قطب در طبقه ی همکف واقع شد و با یک درِ جداگانه به خارج ساختمان ارتباط پیدا کرد.

پس از جانمایی فضاها بر اساس نیازهای کارکنان، هر یک از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی –انتخاب رنگ واحدها و تابلوهای متعلق به دفتر خود- مشارکت یافتند. برای قسمت شرکت چوبشار، رنگ سبز که رنگ سازمانی این شرکت بوده انتخاب شد و قسمت هارمونی با لوگوی این شرکت، رنگ قرمز و تابلوهای مورد علاقه ی کارکنان تزئین شد. در این طراحی هر کارمند به عنوان فردی با سلایق و علایق متفاوت و منحصر به فرد در نظر گرفته شد که قادر بوده تا حد زیادی تعیین کننده فضای کاری مطلوب خود باشد.

بازنگری محیط اداری

در روند طراحی و بازسازی ساختمان پروژه، تلاش بر آن بود تا دفتر اداری هر دو شرکت –تا حد امکان و با وجود محدودیت ها- با روندهای مدرن هماهنگ شود و با ایجاد بعضی از فضاهای جدید که قبلا کمتر در محیط ها و دکوراسیون اداری تجربه شده، حرکتی به سمت فرهنگ سازی محیط های اداری زنده آغاز شود. ثمره ی این تحولات، تغییر محیط کار از فضای سرد و بی روح به فضای کاری زنده و با نشاط بوده است. سپری کردن ساعات طولانی در محیط کار سبب پیدایش فضاهای چند منظوره و انعطاف پذیر شده است. در محیط دکوراسیون داخلی اداری پروژه جدید هم خلق فضاهایی مناسب برای ارتباط و تعامل کارکنان با یکدیگر مد نظر بود، به طوری که حتی پیش بینی طراحی وساخت پارک هایی برای تعاملات بین افراد در نظر گرفته شد. در طراحی دکوراسیون داخلی این پروژه مبلمان اداری از انواع گوناگون انتخاب شد تا هر فرد در طول روز بتواند بارها جای خود را تغییر داده و با سایر همکاران خود در ارتباط باشد. استفاده از لپ تاپ ها –علاوه بر کامپیوترها- نیز در راستای همین هدف و گاه رفتن به گوشه ای دنج و کار در محیطی آرام بود. همچنین ایده های رایج و قدیمی محیط کار مانند "کنترل، نظارت و استانداردسازی" کنار گذاشته و "فضای کاری سیال و منعطف" جایگزین آن شد.

ارزش های مورد توجه در فضای کاری جدید عبارت بودند از: تنوع، قابلیت جابجایی، تبدیل و تحول و تعامل اجتماعی؛ و در این راستا تغییراتی در فضای واحدها اعمال شد: میزهای متداول اداری به سمت دیوارها و عموما به پنجره ها منتقل شد تا فضای میانی واحدها برای میزهای چند نفره و فضاهای تعامل باز شود. حالا هر کارمند در طول روز می تواند به میل خود روی هر کدام از میزهای رو به دیوار و معمولی، میزهای تعاملی در وسط، میزهای تک نفره ی سالن ها یا مجموعه ی مبلمان (پارک) مستقر شود. همچنین میزهای وسط می تواند برای جلسات داخلی واحدها مورد استفاده قرار بگیرند. در طبقه ی همکف به دلیل مشخص بودن طرح فضا از قبل، شاهد اجزای کوچکتری هستیم ولی در تراس بزرگ الحاقی و طبقه ی اول، تمرکز بر ایجاد فضاهایی باز، شفاف و سیال بوده است.

از تنه ی درختان به عنوان جداکننده های فضا استفاده شده تا علاوه بر حفظ ارتباط بصری و شفافیت فضا، جلوه ای از حضور طبیعت در محیط کار نیز باشد. همچنین پاسیو ها و گیاهان و درختچه های طبیعی در فضای داخلی تعبیه شد که حضور و رشد آنها جلوه ای از زندگی در محیط کار را نشان می دهد.

فضاهای اداری پروژه بر اساس تامین راحتی و علاقه به محیط کار و افزایش تعلق خاطر و وفاداری کارکنان به محیط کار شکل گرفت تا در ارتقای بهره وری و رضایت افراد مفید و موثر باشد زیرا به هرحال این روح حاکم بر فضای اداری است که اتحاد و همبستگی کارمندان را به دنبال دارد، و موجب شکل گیری هویت سازمانی برای هر دو شرکت خواهد بود.

 

منبع:فصلنامه هنر معماری به نقل از سایت دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 9:35

یک شنبه 30 خرداد 1396

طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا

طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا

این دفتر 135 متر مربعی با رنگی روشن، گرم و اصیل توسط شرکت معماری زوک برای آژانس تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا طراحی دکوراسیون داخلی شده است. اختصار پروژه به دلیل ایجاد فضای اداری "غیر اداری" برای تجارت تبلیغاتی جدید و هیجان انگیز در فضای باز، رسانه Moove استرالیا است. شرکت مادر طرحی سنگاپوری است و آرم رسانه Moove شامل تصویر یک گاو ماده همراه با جعبه شیر دوشیده شده از آن می باشد.

دکوراسیون داخلی

دفتر کار و یا به اصطلاحِ مشتری‌ها "چمنزار"، دفتری در فضای باز با دکوراسیون اداری شامل قسمت پذیرش و انتظار، 2 دفتر شیشه ای محصور، میز‌های کار و اتاق جلسه می‌باشد. اتاق ها با ترکیب‌های تصادفی ساخته شده از انباشت جعبه‌های شیر سیاه و قرمز و پانل‌های درب‌های چینی قدیمی تقسیم شده اند. این دیوارها به نوعی فضاهای انباری و همچنین ارائه را ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی

جعبه‌های شیر نیز به اتصالات سبک منحصر به فرد و مبلمان اتاق انتظار تبدیل شده اند. اتاق جلسه با استفاده از میزها و صندلی‌های غیررسمی با زمینه‌ی روزنامه‌ای دیوار‌ها همراه با نوشتارهای گرافیتی قرمز برای نمایش شعار این شرکت مبله شده اند: "می شنوم و فراموش می کنم، می بینم و به خاطر می سپارم، انجام می‌دهم و درک می‌کنم".

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 
 





نوشته شده توسط معمار در ساعت 8:18

شنبه 1 خرداد 1396

چگونه دکوراسیون منزل به جادارتر شدن یک خانه کوچک کمک می کند؟

کمبود فضای خانه برای زندگی راحت یکی از مشکلات رایج در جامعه مدرن است؛ که توجه بسیاری از مردم را جلب کرده است. در اینجا میخواهیم راهنمایی طراحی دکوراسیون منزل برای جادارتر کردن یک خانه کوچک را به شما تقدیم کنیم.

برای مردم، نحوه جادارتر کردن خانه توسط چیدمان و دکوراسیون منزل زمانی که صاحب خانه یا آپارتمان کوچکی هستند، یک چالش محسوب می شود. اگر شما مشکل مشابهی دارید، لطفا زمانی را صرف مطالعه این مطلب کنید، در اینجا چند نکته برای جادارتر کردن خانه/آپارتمانتان ارائه می کنیم. بیایید تا با هم این نکات را بررسی کنیم:

1. گشودن و گسترده کردن فضا

حذف تمام دیوارها و تقسیم‌کننده های فضایی به منظور بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه/آپارتمان نسبت به آنچه که هست.

دکوراسیون منزل

2. استفاده از رنگ های سرد و سفید در دکوراسیون داخلی

دیوارهای دارای رنگ روشن و درخشان در فضا احساس گشودگی و روح‌افزایی را منعکس می کنند، که به حداکثر کردن اثر ایجاد شده توسط نور طبیعی می انجامد. از سوی دیگر رنگ های تیره نور را جذب کرده و فضا کوچکتر به نظر می رسد. برای خلق اثری مطلوب، تون های رنگی ملایم آبی و سبز را انتخاب کنید، و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق روشن تر، بزرگتر و دعوت‌کننده‌تر به نظر می رسد.

دکوراسیون منزل

3. محدود کردن مبلمان

مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما است، اما اگر خواهان فضایی جادارتر هستید، باید مبلمان را تا حد امکان محدود کنید. چرا که، مبلمان فضای زیادی را اشغال می کند.

دکوراسیون منزل

4. استفاده از آینه در دکوراسیون منزل

بدیهی است که آینه فضا را جادارتر نشان می دهد. اگر از این وسیله استفاده کنید، به دلیل اثر انعکاس، فضا را تا دو برابر گسترده خواهید کرد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

5. تضاد

اضافه کردن تزئینات سبک به دکور اتاقی ساکن، فضا را وسیع تر می کند. تشدید رنگ‌ها در گوشه‌های فضا جلب توجه نموده و نگاه را در طول فضا هدایت می کند، درنتیجه فضا بزرگتر به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 12:49

شنبه 25 ارديبهشت 1396

دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده

دیدگاه معاصر که در طراحی داخلی و نمای ساختمان های مسکونی به وجود آمده، مبنی بر تلفیق و همنشینی هرچه بیشتر فضا و دکوراسیون داخلی با محیط پیرامون و آزادی بصری در مشاهده طبیعت زنده از درون خانه، باعث شده تا به تدریج دیوارها و موانع کدر و سخت حذف شوند و این ایجاب کرد تا هر سطحی که با محیط بیرون از خانه ارتباط بصری ایجاد میکند، و هر مانع بصری از نو مورد ارزیابی قرار بگیرد. این تغییر که توسط طراحان حرفه ای انجام می شود، در سطح گسترده ای از خانه های امروزی در نقاط مختلف جهان، از دانمارک و استرالیا گرفته تا ایتالیا و چین قابل مشاهده است. «پنجره» که در گذشته به سان یک روزنه ی کوچک امکان مشاهده ی منظره ی بیرون را مهیا میکرد، حالا بسیار عریض تر شده است. از درون چنین خانه هایی منظره ی بیرون به تابلوی بزرگی در کنار دکوراسیون منزل میماند که با تیرک ها و ستون های خانه قاب شده باشد. پنجره ها و سطوح شفاف یا مشبک، مانند قاب های کوچک و یا تکه هایی از پازل هستند که در کنار هم تصویر بزرگی را کامل می کنند. فضای بیرون و درون کاملا از یکدیگر تفکیک نشده اند و فاصله ای بسیار ناچیز بین این دو وجود دارد. رویکرد استفاده از سطوح شفافِ مشبک در دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده علاوه بر زیبایی دکوراتیو و منحصر به فردی که دارد، میتواند حاکی از احساس صمیمیت و پذیرش نوآوری ها در وجود انسان معاصر نیز باشد؛ فرمی که توالی شیارهای متعدد در سطح آن، بازگو کننده ی تداوم حرکت با مدرنیته و در عین حال از هم گسیختگی تدریجی است.

 استودیو-هنینگ-لارسنز

تجربه ی هنرمند معمار، هنینگ لارسِنز، در طراحی استودیوی خود در سال 2000 در دانمارک، یک نمونه ی عالی از خانه هایی است که فاقد نمای سخت و کدر بوده و نمای اصلی آنها نمایشگری شفاف برای به تصویر کشیدن مناظر محیط هستند. درختان کاج اروپایی که دور تا دور این خانه قرار دارند بازی نور و سایه ی زیبایی روی نمای ساختمان ایجاد می کنند. نور طبیعی آفتاب در طول روز تمام فضای داخل و دکوراسیون داخلی این استودیوی تابستانی را روشن میکند. ذات روستایی این بنا، که با پنل های طویلی از چوب درخت غان ساخته شده، در پناه تاثیر خطوط ظریف و چشم نواز سطح مشبک و نوری که از پنجره ی شمالی به داخل می تابد، به یک ویژگی منحصر به فردبرای خانه تبدیل شده است. این بنا با شباهت هایی که به مدل های آسیایی دارد، در درون به نور و حس گرم مصالح چوبی مزین شده و از بیرون مانند فانوسی درخشان نظر هر رهگذر و بیننده ای را به خود جلب میکند.

استودیو-هنینگ-لارسنز

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 10:58

شنبه 15 خرداد 1396

شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ در جهان

گستره ی قابل توجهی از اصطلاحات آشنا برای شرح آن دسته از مکان هایی که در آنها انواع نوشیدنی و غذا در طول روز یا شب سرو می شود وجود دارد. اصطلاحات کافه تریا، کافه و کافی شاپ همگی در اشاره به طیف مکان هایی به کار می رود که معماری و سبک دکوراسیون داخلی آنها بر اساس نوع نوشیدنی و غذا که سرو می شود چیدمان می شوند. این نمود از یک سو تعیین کننده ی یک موقعیت نسبتا جدید است که در آن زمانی که یک فرد یا گروهی از افراد تصمیم می گیرند که نوشیدنی میل کنند و همزمان گپ و گفت و گوی کوتاهی هم داشته باشند، می توانند مکانی مناسب رده ی سنی و یا متناسب با گروه اجتماعی و فرهنگی خود انتخاب کنند و از سوی دیگر، تعیین نامهای مختلفی برای این مکان نشان می دهد که طراحان دکوراسیون داخلی تلاش می کنند ویژگیهای متنوع نوشیدنیها و غذاهایی که در این محل مذکور عرضه می شود را پر رنگ تر سازند.

شاید در بیست سال اخیر ماهیت "پیوند میان گروه های مختلف" دلیلی برای تجربه های فراوان در شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ و مکان های جمعی در قالب طرح های اولیه، نحوه ی چیدمان آنها، سبک و آرایش آنها باشد. تکامل تدریجی در این حوزه به صورت پیوسته بوده و بدیهی ست که این تکامل، سایر مکان های جمعی را نیز شامل می شود. مکان هایی همچون رستوران که در آنها راه حل های معماری در مقایسه با مکان هایی که افراد تنها به منظور نوشیدن در آنجا متوقف می شوند، نقش مهم تری را ایفا می کنند.

از دهه ­ی 1980 به بعد، طراحان دکوراسیون در ارتباط با این مکان ها به عنوان مراکزی که دارای تاثیرگذاری اجتماعی بر نحوه ­ی رفتار افراد جامعه بوده، برخورد می کنند؛ در این مکان ها انواع تنظیمات استاندارد معماری –همچون پرده­ ی پشت صحنه در تئاتر- به کار می رود تا زمینه ای مناسب برای گرد­هم­ آیی­ های اجتماعی فراهم آورند. بنابراین باید توجه داشت که این مکان ها به طور عمده جهت مطابقت با ایده­ ی اجتماعی گروه مخاطب(کاربران) طراحی می شوند و همین امر می تواند دستاویز یا بهانه ای برای معرفی عناصر منعطف طراحی به طیف گسترده ای از مخاطبان عام و خاص باشد. از یک دیدگاه چنین بیان می شود که دقیقا بعد از طراحی کافه­ ی کاستس (Café Costes) توسط فیلیپ استارک، این مکان به عنوان یک معیار –حداقل در قالب گرایش های وابسته به سبک- قلمداد شد و این دسته از مکان های جمعی تبدیل به کارگاههای طراحی شدند؛ همین جا بود که ایده های عمومی که ناشی از مبله کردن­های سفارشی با بلندپروازی­های نسبتا سطحی بود، به سرعت جای خود را در این عرصه باز کرد. در حال حاضر طراحان داخلی و دکوراسیون به عنوان کارشناسان و صاحب نظرانی هستند که عقاید جدیدی در حوزه ی سلیقه را مطرح و آخرین تغییرات در ارتباط با سبک و شیوه های رفتار اجتماعی را بیان می کنند. بدین سان طراحی کافه به مرحله ای از تولید متمرکز و نوسازی وارد شد که تا کنون هیچ نشانه ای از تضعیف در آن نمایان نیست.

دکوراسیون داخلی

ترجمه: مهسا کامی شیرازی

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 7:50

شنبه 8 خرداد 1396

بازسازی ساختمان

بازسازی همانگونه که از اسمش پیداست به معنی تغییر و تعمیر فضا و بهینه کردن آن و رفع معایب پیشین از مسائل فنی و ... می باشد.

بازسازی ساختمان مسئله ای دقیق و حساس از بابت طراحی و اجرا می باشد به این دلیل که همیشه به طور متداول و تجربی ساخت یک بنا و یا یک فضا از ابتدا بسیار سهل تر از بازسازی ساختمانی است که چندین سال عمر کرده و تخریب های خود را دارد.

بازسازی ساختمان

بنابراین امر بازسازی ساختمان حساسیت های خود را به دنبال دارد اما زمانی که ما ترجیح به این امر می دهیم میتوان با دانش معماری و مراقبت های تجربی، این عمل را  به خوبی و با موفقیت انجام داد. حال همانطور که فضاها و بناهای ما به چند دسته ی مسکونی، اداری، تجاری و ... تقسیم می شود، نوع عملیات و روند بازسازی ساختمان بسته به کاربری فضا تغییر میکند و از ابتدا مسائل فنی فضا از بابت تاسیسات، نازک کاری ها و دیگر مسائل ساختمان در نظر گرفته میشود. در بازسازی و نوسازی بسته به اینکه بعد از این عملیات بخواهیم به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون مغازه و یا هر کاربری دیگری بپردازیم، باید مسائل و نیازهای فضای مربوطه را از نظر نورپردازی ها، مسائل تاسیساتی و اجرای سقف کاذب و ... در نظر گرفت.

در واقع هر یک از دسته بندی بناهای فوق به تفصیل نیاز به توضیح دارد که در مطالب آینده به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 8:45

شنبه 2 ارديبهشت 1396

بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی

این پروژه بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی مربوط به آپارتمانی دوبلکس است که در یک ساختمان قدیمی سی ساله با بافت قدیمی و کهنه در منطقه گالیسیای مادرید قرار داشت و از نظر بازسازی ، یک دگرگونی کامل بود. آپارتمان مذکور که معماری نمادین دهه هشتاد را دارد که در اسپانیا سرایت کرده بود، چهار طبقه ی دوبلکس و در هر طبقه ، دو واحد مسکونی دارد. خانه ی بازسازی شده در طبقه ی آخر این ساختمان است.

بنایی کهنه ، با ظاهری فرسوده که گویا از زمانی که به منظور سکونت افراد مورد بهره برداری قرار گرفته بود تا کنون بازسازی و ترمیم نشده است. کلیشه ی کهنه گرای قدیمی در دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلها و صندلی هایی که به طرز ناشیانه و ناراحتی کنار هم چیده شده یا روی هم قرار گرفته بودند ، دیده می شد و تلاش های اندکی که بعدا در اصلاح و مرتب کردن دکوراسیون داخلی این فضا انجام داده بودند برای بازسازی ساختمان و زیباتر کردن محل، کفایت نمیکرد.

بازسازی-ساختمان

تردیدی وجود نداشت که این بنا و این آپارتمان نیازمند یک تغییر بزرگ و کارشناسی در طراحی ، دکوراسیون منزل ، نورپردازی و کاربری ها بود و در پایان، نتیجه بسیار رضایت بخش بود.

در ورود به این آپارتمان 250 متری ، پس از طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان ، نقاشی هایی با رنگ مایه های ملایم آبی، خاکستری و زرد اث مرسدس رودریگوئز دیده میشود که طرح ها و رنگ های آنها با فرم طراحی داخلی و المان های به کار رفته در خانه، فرش ابریشمی خاکستری رنگ و گوی های ساخت شرکت اِی-سه رو ، که در دو جانب مبلها قرار دارند، نیز بسیار هماهنگ است. اندک تفاوت رنگی تزئینات ذکر شده که در فضای خانه اعمال شد، علاوه بر هماهنگی با یکدیگر و فرم دکوراسیون منزل ، رنگ سفید حاکم در خانه را شکسته و تنوع لطیفی که ضروری بود را ایجاد کرده ایند. شکافی که در طراحی سقف کاذب وجود دارد ، باعث میشود تا نور طبیعی از میان پنجره ی نیم گردی که بالای در نصب است، به داخل خانه تابیده شود.

بازسازی-ساختمان

راهروی عریض ورودی ، که عمومی ترین فضاست، از یک طرف به اتاق غذاخوری بزرگ راه دارد و از جانب دیگر آن، سرویس دستشویی و سوئیتی شامل یک اتاق خواب، حمام و آشپزخانه قرار دارد که مهمانان یا خدمه میتوانند در آنجا اقامت کنند. در مقابل، اما، پلکانی را میبینیم که بی شباهت به یک مجسمه ی هنری نیست و کاربر را به سمت فضاهای خصوصی در طبقه ی پایین هدایت می کند.

در نشیمنی که تلویزیون در آن قرار دارد نیز، مانند سایر بخش های خانه ، رنگ سفید غالب است و تنها تضاد رنگی در چند قطعه از مبلمان فیلی رنگ و تزئیناتی که رنگ های تیره دارند، تعادل و تنوع فضا را حفظ کرده است؛ کنسول بزرگی به رنگ سیاه لاکی و گل های زینتی سرخ و بنفش رنگ، هر دو ساخت شرکت طراح هستند.

با پایین رفتن از پلکان تندیس وار وارد فضاهای خصوصی خانه می شویم: اتاق خواب اصلی با حمام و رختکن اختصاصی و دو اتاق خواب دیگر که آنها کمد دیواری ندارند.

جای تردید نیست که شرکت طراح در بازسازی ساختمان و بهبود نورپردازی فضای داخلی و دکوراسیون منزل بسیار موفق عمل کرده و انتخاب رنگ سفید در دیوارها و کف و به عنوان رنگ غالب در مبلمان برای بزرگتر و روشن تر نشان دادن فضا و همچنین تأکید بر اندک بخشهایی که رنگ متفاوتی دارند، بسیار موثر بوده.

 منبع: دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع: مجله هنر معماری 26

 






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:51

شنبه 26 فروردين 1396

دکوراسیون داخلی رستوران بنکیو

طراحی از دفتر دِآ : نادر تهرانی و مونیكا پانس دِلئون                                 BANQ Rectaurant

بوستن، ماساچوست، امریكا، 2008

نیازهای برنامه و دكوراسیون داخلی رستوران بنكیو به مساحت 325 متر مربع تنها شامل یك اتاق غذاخوری خصوصی بود كه میتوانست محصور باشد. بخشی از فضای دكوراسیون داخلی با نیمكت های طویلی با قابلیت جادهی 20 نفر اشغال شده و اتاق مخصوص نوشیدنی و یك فضای استراحت / كافه ی مجزا نیز در طراحی داخلی پیش بینی شده است.

طی بازدید از فضای اولیه و ملاقات با مشتریان، معماران و طراحان دكوراسیون داخلی دریافتند كه بنا از سیستم های سازه ای و مكانیكی ای بهره مند است كه امكان تركیب با فضاهای داخلی را دارد. شاید ساده ترین  راه حل میتوانست این باشد كه سقف، داكت ها و لوله كشی را به رنگ سیاه در آورند تا به این ترتیب محو و از دیدرس پنهان شوند، ولی هزینه ی ساخت و ساز تقریبا 5/1میلیون دلاری ( به جز تجهیزات آشپزخانه ) به آنها اجازه داد تا دست به اقدام جالب تری بزنند. نادر تهرانی می گوید سوالی كه برای تیم دِآ مطرح شد این بود كه "چطور همه چیز را به سمت جلو پیش برده و چنان كنترل كنیم كه هم از مزیت ارتفاع بهره مند شویم و هم بیشترین انعطاف پذیری را به پلان و دكوراسیون رستوران بدهیم؟"

دكوراسیون -داخلی-رستوران

وی پاسخ را هنگامی كه در حال عبور از فرودگاه شیفول آمستردام بود یافت. او دید كه سیستم فلزی سقف این فرودگاه به عنوان زورقی قابل رؤیت و پنهان كننده ی زیرساخت های پشت خود عمل می كند. به جای فلز، معماران و طراحان دكوراسیون داخلی سیستم عجیبی از تخته های چندلای درخت غان بالتیك را به روش CNC milling ساختند. به منظور به كار گیری تاسیسات به جای چشم پوشی از آنها، معماران آنها را تبدیل به بسته های كوچك كردند. حركت موجی سقف كاذب ، هنگامی كه پیرامون خود را می پوشاند و به ستون ها، اتاق نوشیدنی، سیستم آبپاش، داكت ها، پنجره ها و حتی علائم خروج می رسد، خود را بهتر نشان می دهد.

یكصد و شصت و هشت تخته سه لای شیاردار (هر یك مشتمل بر چهار تا ده جزء سازنده) توسط گیره های فلزی در طول سقف رستوران آویخته شده و از جلو به عقب اتاق ادامه می یابند. هیچ دو قطعه ای شبیه به هم نیستند. ضخامت این خطوط شیاردار از سه سانتیمتر در نزدیكی دیوارها تا 15 سانتیمتر در وسط و 45 سانتیمتر در اطراف اتاق نوشیدنی و ستون ها تغییر می كند. فضای میان این خطوط نیز از حدود 23 سانتیمتر در مركز رستوران تا 5/7 سانتیمتر در اطراف ستون ها متغیر است و ریتمی از تراكم و گشودگی را در دكوراسیون داخلی به وجود می آورد. كفسازی ها، رومیزی ها و نیمكت ها هم زمینه ای راه راه در دكوراسیون رستوران و در طول اتاق غذاخوری به وجود می آورند و به طور بصری آن را از سالن استراحت جلوی ساختمان جدا می كنند. در سالن استراحت، بخش كافه، كفسازی و رومیزی ها از چوب تیره ی درخت گردو ساخته شده اند و جلوه زیبایی به دكوراسیون داخلی فضا می بخشند.

دكوراسیون -داخلی-رستوران

قسمت اتاق غذاخوری خصوصی رنگ سبز به بخش های چوبی داخلی و در دیواره ی مات اعمال شده و یك جداره ی رزین در جایگاه انتظار تعبیه شده است. در خلال آفریدن یك چشم انداز داخلی متمایز، سقف به عنوان نقطه ای مقابل به فضاهای خارجی در نظر گرفته شد. تهرانی در خصوص ارتباط میان سقف و نما می گوید: "بیشتر بر اساس ناهماهنگی است تا یكپارچگی."

دكوراسیون -داخلی-رستوران

دفتر معماری دِآ در تركیب طرحی مجهز به امكانات مالی خوب با یك روح جسور توانست بیشترین كاركرد را از سیستم ساده ی ظریف موجود ببرد. معماران در اقدامی منحصر به فرد، طی فرایند پنهان كردن سیستم مكانیكی و تامین صفحه ی آكوستیك به منظور تقلیل صدا برای كاربران، هویت میژه ای به دكوراسیون رستوران بخشیدند، در حالی كه زیرساخت را هم از دید پنهان كرده و به طرزی نمایشی حالتی از حركت به آن دادند. رستوران بنكیو یك معماری توأم با دكوراسیون داخلی فوق العاده را پیش روی شما قرار می دهد كه به اشتیاق در صدد جلب توجه شماست و هرگز به مهمانانش اجازه نمی دهد جایی كه در آن هستند را فراموش كنند. این رستوران با ظاهری نمایشی دست به خلق فضایی زده كه صرف غذا در آنجا واقعا تجربه ای لذت بخش باشد.

 

منبع: سایت دكوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:13

شنبه 23 فروردين 1396

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل

بِن ون بِرِکل و کارولین بُس در استودیو یو.اِن در آمستردام هلند قابلیت ادغام فضای کاری در قسمتی از فضای مسکونی و دکوراسیون منزل را به عنوان مزیت بزرگی در زندگی مدرن و کمرنگ شدن مرزها را به عنوان یک اصل از زندگی و کار اجتماعی در معماری پست مدرن می شناسند. طراحی خانه ی «موبیوس» که در سال 1998 در حومه شهر اوترِخت بنا شد، مانند خانه ی GAE، بر این اساس بود که محلی برای زندگی و کار باشد؛ هم خانه ای گرم و صمیمی باشد و هم فضایی آرام با دکوراسیون داخلی مناسب برای تمرکز و کار در آن تعبیه شود. کلیت فضاهای منعطف نیز بر همین اصل کمرنگ شدن مرزها و تلفیق یا ادغام کاربری ها استوار است.

خانه-موبیوس

فضاهایی که برای کاربری های مختلف تعیین می شوند، صرفا اتاق های محصوری نیستند که با بستن درها رابطه ی آنها با سایر افراد و اتاق ها قطع شود، بلکه ساختار هندسی اتاق ها و طراحی داخلی فضاها مانند حلقه ی موبیوس (یک مدل ریاضیاتی با یک گوشه و یک حاشیه، که در هم پیچیده شده اند) از هم جدا نیستند و حلقه ی بسته ای را ساخته اند که حس سیال بودن و پویایی را القا میکند. در این خانه قراردادهای رایج در مورد موقعیت و مصالحی که در ساخت خانه و دکوراسیون منزل به کار می رود، تحریف شده اند و همه چیز به نظر برعکس و غیر معمول می آید؛ دیوارهای شفاف، شیشه ای هستند، سقف از پارکتی ست که برای کف خانه ها به کار می رود و مبلمانی که از بتن ساخته شده اند (میز)، در تقابل با سایر متریال های به نسبت سبک و ساده تر، مانند لنگری سنگین به نظر می رسند که خانه را محکم به پایین می کشند.

در تفکر قرن بیست و یکم، ایده ی تداخل فضاهای داخلی و سیال بودن تردد در آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طرح خانه ی موبیوس به شکلی است که معماری باروک و فضاهای آن دوره را به یاد می آورد و به طور اجتناب ناپذیری به سرعت با آن قیاس می شود. البته زیبایی شناسی باروک قرن شانزدهم به گونه ای بود که هماهنگی و اتحاد را در پیچیدگی پویا و جهت گیری های نامتعارف جستجو میکرد نه در جابجایی نامتعارف کاربری ها. در خانه هایی که در اواخر قرن بیستم ساخته می شدند، وُید و فضاهای وسیع بلا استفاده ی زیادی در طراحی داخلی منزل وجود داشت. معمار لس آنجلسی، اریک اوؤن موس، طی سی سال فعالیت در زمینه معماری به این موضوع پرداخته است که یک معمار و یک طراح داخلی چگونه می تواند تجربه و حس حضور در یک فضای مسکونی را بهبود ببخشد. در خانه ی لاؤسِن-وِستِن که او در سال 2003 طراحی کرد، با وجود اینکه انتهای پل فلزی به هیچ مکان مشخصی نمی رسد و اتاق های دفُرمه ی خانه، تنها اشکال هندسی در هم ادغام شده ای از مخروط و استوانه و مکعب هستند، اما هر یک از اتاق ها بطور مستقل حس استقرار و ثبات را در خود دارد و این به دلیل هندسه ی دقیقی است که بر اساس محاسبات اقلیدسی در پلان خانه و نقشه ی اتاق ها رعایت شده است. آشپزخانه در زیر طاق بلند قوسی شکل، مانند شومینه ی بسیار بزرگی است که در هزارتوی پلکان محاط شده و سطوح شیبدار به اتاق های خواب و حمام هایی منتهی میشوند که با دیوارهای اُریب، مانند اتاق های زیر شیروانی به نظر می رسند.

 

خانه-لاوسن-وستن خانه-لاوسن-وستن

ساختارشکنی ها و قطعات و سطوح به ظاهر متلاشی شده ای که در طراحی خانه ی لاؤسِن-وِستِن مشاهده می شود، نه در نفی و فراموشی سنت، بلکه به عنوان عاملی برای بازبینی و تفکر دوباره در باب گذشته است. از نظر آنتونی ویدلر ِ تاریخ شناس که بررسی های دقیقی از دیدگاه تاریخی روی ویژگیهای انعطاف پذیری خانه های موس انجام داده است، فضاهایی که او طراحی میکند، تلفیقی از خمیدگی ها، پَرِش ها و تغییر جهت های غیر منتظره ایست که به رمانتیسیسم اوایل قرن نوزدهم اشاره دارد و هنرمند خالقش را در میان معماران سبک ارگانیک قرار میدهد. موس، فضای صمیمانه ی خانه ی مسکونی خود را در راستای خطی عمودی طراحی کرد...

این مطلب ادامه دارد...

منبع: مجله هنر معماری






نوشته شده توسط معمار در ساعت 13:12

یک شنبه 27 اسفند 1395

نبایدهای طراحی داخلی که باید رعایت شوند!!
این موارد را در دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه رعایت کنید و تاثیر شگفت انگیز آنها را به چشک ببینید.
سرتاسر فضای بین دو دیوار را با قالی نپوشانید. این شبیه پوشیدن جوراب با صندل است که این یک طراحی بسیار بد است.
قبل از اینکه بخواهید  اتاق نشیمن خود رادوباره چیدمان کنید ، ابتدا مطالب زیر را بخوانیدتا همان اشتباهات قبلی در طراحی دکوراسیون داخلی  را تکرار نکنید. شما یاد می گیرید که نباید ها را به بایدها تبدیل کنید.
پرده ها را از بالای پنجره تا کف اتاق آویزان نکنید
 
برای اینکه ارتفاع پنجره وسقف بیشتر به نظر بیاید، پرده ها را نزدیک به سقف کاذب اتاق آویزان کنید.جهت عرضی پرده ها فقط باید قاب پنجره را بپوشاند تا پنجره ها عریض تر و با شکوه تر به نظر بیایند.
تمام چوبهای با رنگهای شبیه به هم  را در یک اتاق به کار نبرید.
 
در دکوراسیون داخلی یک فضا از همۀ طیفهای رنگی چوب استفاده کنید.بنابر این فضا را به وسیلۀ ،کروم براق کفپوش ، یا شیشه های رنگی روشن کنید.
سرتاسر فضای بین دو دیوار را با قالی نپوشانید. این شبیه پوشیدن جوراب با صندل است که این یک طراحی بسیار بد است.
 
برای پوشاندن دکوراسیون منزل کف اتاق نشیمن یا اتاق خواب از کف پوش چوبی استفاده کنید. . فرش باید حداقل  به اندازه ۵۰ سانتی متر از اطراف میز عسلی(میز قهوه خوری) بیرون زده باشد.
قدرت تأثیر عکسهای شخصی را نادیده نگیرید.
 
یک عکس بزرگ را بردارید و آن را قیچی کنید (اضافاتش را ببرید).  سپس عکسهای قاب شده را با حدود ۴ اینچ فاصله از هم در بین و بالای هر قاب آویزان کنید.
از رنگهای بی روح و کم رنگ برای دیوار ها در دکوراسیون منزل استفاده نکنید زیرادر این صورت دیوارها در دکوراسیون مغازه رنگ و رو رفته به نظر می آیند.
 
از رنگهای تیره و اشباع شده مثل این ارغوانی (قرمز پر رنگ) استفاده کنید.سه تا پنج رنگ از نقاشی هایی که برای فضای دکوراسیون منزل انتخاب کرده اید را روی یک کاغذ قرار دهید، اگرآنها با یکدیگر هماهنگ بودند ، آن را به عنوان پالت رنگی تمام منزل خود به کار برید.
تمام مبل های خود را به دیوار اتاق نچسبانید.
مبل های خود را در دکوراسیون داخلی اتاق به طور متعادل چیدمان کنید(مطمئن شوید که در حدود ۵۰ سانت میان مبل ها راه عبور وجود دارد.) اما اگر در یک سمت دیوار مبلمان بیشتری دارید ، آن را به وسیلۀ یک آینه ، یک درختچۀ تزیینی یا یک بخش از مبلمان با همان ابعاد مبلمان دیوار رو به رو متعادل کنید. در غیر این صورت ، به نظر می رسد که اتاق سرازیر شده است.

زمانی که کتاب ها جزو چیدمان و دکوراسیون منزل هستند از کتابهای با جلد کاغذی استفاده نکنید.

پوشش کاغذی کتابها را از روی جلد کتاب جدا کنید تا رنگ ، نقوش برجسته و بافت جلد کتاب نمایان شود.
کتابها را روی میز عسلی (قهوه خوری) قرار دهید و روی آنها را با خرت و پرت های تزیینی پر کنید یا آنها را در طرف راست کاناپه به صورت مرتب بچینید.
در دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی اتاق خواب با تعداد زیادی بالش تزیینی(کوسن ) روی مبل های خود  را نپوشانید.
دو بالش تزیینی مربع شکل ۵۰ سانتی را به هم بچسبانید و لایه ای با شکل های کوچکتر با اندازه ی استاندارد نیمکت یا کاناپه روی آن بگذارید. از کوسن هایی استفاده کنید که اگر آن کاناپه در جایی دیگر به کار رفت به تمام قسمتهای دکوراسیون منزل بیاید.
 
همۀ مبلمان خود را از یک فروشگاه و دکوراسیون مغازه نخرید. مانند این است که از سرتا پا لباسهایی را بپوشید که توسط یک طراح، طراحی شده باشد.
سبک شخصی خودتان را در دکوراسیون منزل با ترکیب کردن اشیاء قدیمی و جدید نشان دهید. بهترین مکان را برای ویترین گنجینه و میراث خانوادگی مورد علاقه خود پیدا کنید.

 

یک قطعۀ کوچک هنری را بالای تختخواب خود قرار ندهید.
هدف پر کردن دو سوم بالای دیوار تختخواب است.پس  یک آینه را پشت میز چراغ خواب کنار بسترتان آویزان کنید.آینه به فضا روح می بخشد و یک عمق بصری ایجاد می کند که وسعت آن کمتر از یک اتاق بزرگ نیست.





نوشته شده توسط معمار در ساعت 15:44

یک شنبه 23 اسفند 1395

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل 2

در سال 1998، معمار ساکن شیکاگو، داگلاس گاروفالو، عمارت مارکوف را روی تپه های پروسپِکتِ شهر ایلینوی امریکا به شکلی ساخت که اتاق های آن روی یک آکس افقی به دنبال هم ردیف شده اند. ساختار کلی خانه و دکوراسیون داخلی آن با وفاداری به اصول خانه ها و بافت محلی طراحی شده است و مانند سایر خانه های آن منطقه تمام جزئیات سنتوری، پنجره ی زیر شیروانی و بام تک شیب را دارد. اما ویژگی منحصر به فرد خانه از آنجا ناشی می شود که همه ی این اجزا و قطعات در عمارت مذکور، طراحی خود گاروفالو هستند و از قالب های مشابه سایر خانه ها استفاده نشده است. پنجره ها نیز تا حداکثر ممکن به لبه ی بام نزدیکند. طراحی داخلی فضا بدین گونه است که ارتباط بصری اتاق ها با یکدیگر از طریق کفپوش پل مانندی است که با وجود آب و هوای سرد منطقه از متریال شفاف فلز-شیشه ساخته شده است. پرده ای که در میان دیوارهای زرد و کفپوش چوبی گرم اتاق نشیمن برای تفکیک فضاهای داخلی نصب شده، هم جنبه ی تزئینی دارد و هم به پویایی و ایجاد حس سیال بودن در فضا کمک می کند.

هر دو پروژه ی عمارت مارکوف و خانه ی لاؤست-وستن تاثیرات نظریه های تئوری را، که طی چند دهه درباره ی فقدان عنصر اتحاد و پیوستگی و اهمیت یافتن فرم در طراحی، که تصویر اشتباهی از کلیّت و یکپارچگی در فضاهای با دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می کرد به خوبی نشان می دهد. هر اتاق، لبریز از حقایق و خبرهای گوناگونی است که بی وقفه توسط رسانه های الکترونیکی مانند تلویزیون و اینترنت به فضای آن تحمیل می شود، اما ساختار شکنی های اعمال شده در طراحی داخلی خانه ی مارکوف، موجب شده تا این عمارت علیرغم همخوانی و هماهنگی هایی که با بافت خانه های اطراف خود دارد، مستقل از سایرین بوده و در محیط ساده ای که بیرون از شهر قرار گرفته، حس تمدن و تازگی ایجاد کند. ایدئولوژی و خواستگاه سبک دیکانستراکشن (ساختار شکن) در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل ، بر خلاف مدرنیزم، بر مبنای حذف جزئیات و نمادهای سنتی فضا و فرهنگ و نفی آنها نیست. در این سبک، معماری از طریق حقایق و آبژه هایی قطعه قطعه شده و لایه هایی مفهومی بیان می شود که همه چیز را از نو زیر سوال برده و بدعت های جدیدی را پایه گذاری می کنند. هر آنچه تا پیش از این به طور قراردادی مقبول و رایج بوده زیر سوال می رود، دوباره به آنها فکر می شود، به فرم تازه ای بیان می شوند و جزئیات تجزیه و تحلیل شده با مفهوم و دانش جدیدی کلاژوار به هم متصل می شوند. از آنجایی که سبک دیکانستراکشن داراری فرم های پویا و سرشار از جنبش و حرکت است و همه ی اینها را به واسطه ی اصل ساختارشکنی ها و دوباره فکر کردن ها به دست آورده، در تحلیل فرمیک و معنایی در میان طرح های خود آگاه و برون گرا جای دارد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 8:30

یک شنبه 30 اسفند 1395

بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن
بازسازی ساختمان آتش نشانی

بازسازی ساختمان یک آپارتمان قدیمی در محیطی صنعتی که در اصل به عنوان یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شده کاری چالش برانگیز است که نیازمند برقراری تعادلی حساس بین گذشته و حال می باشد. این آپارتمان زیر شیروانی شیک، واقع در محله‌ای دنج در مونترال قدیمی، توسط مانون بلانگر با ترکیب گذشته بی نظیر و جذابیت صنعتی آن با زیبایی شناسی مدرن و دکور راحت متحول شده است. نتیجه این طراحی یک فضای مجزا شده ی کامل است که شما را با یک دکوراسیون منزل با چیدمانی وسیع از بافت های مختلف از دیوارهای آجری اکسپوز تا سطوح فولادی ضد زنگ و تون های چوبی گرم متاثر می کند.

بازسازی-ساختمان بازسازی-ساختمان

عنوان مطلب: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

زیرشیروانی دوبلکس ویوکس-مونترال، آپارتمان اصلی با نگاه به گذشته در دهه 70 و با گذر زمان بازسازی شد، الحاقات و مرمت های دارای برنامه ریزی ضعیف آن را به یک فضای تاریک و خسته کننده تبدیل کرده بود. صاحبان جدید خواستار فضا و دکوراسیون داخلی با طراوت، روشن و دعوت کننده بودند که در آن جذابیت اصلی از اتاق زیر شیروانی حفظ شده، و در همراهی با فضای مدرنیته شادی بخش ارتقا یابد. سطح پایین اتاق زیر شیروانی محل زندگی کوچکی همراه با آشپزخانه و ناهار خوری است که با طرح های سیاه، سفید، آجری و چوبی پوشیده شده است! یک پله مارپیچ فرد را به تراس و همچنین زیر شیروانی صنعتی و گوتیک هدایت می کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

قفسه بندی کف به سقف هوشمندانه در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری فضای انبار کافی را فراهم آورده در حالی که چوب های چیده شده بر روی هم زمینه ای جدید در فضای دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. قفسه کتاب های فلزی و باز خانه را به شکل یک کتابخانه در آورده و تعبیه یک جفت صندلی گرم و نرم و میز خنک کتابخانه‌ را تکمیل کرده و طراحی فضایی بدون افت در سبک را به حداکثر رسانیده است.

بازسازی-ساختمان  دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 23:2

جمعه 8 دی 1395

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

خیلی وقتها بسیاری از ما دوست داریم  دکوراسیون منزل خود را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در دکوراسیون به منظور زیباتر شدن و تنوع ایجاد کنیم اما ممکن است نگران مخارج گزاف تغییرات و هزینه بالای آن باشیم و از این کار صرف نظر کنیم حال آنکه تغییر دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به خرید وسایل گران قیمت جدید و لوکس ندارد و گاهی اوقات حتی میتوان با تغییر چیدمان و ایجاد تناسب و هارمونی جدید در دکوراسیون منزل موفق به ایجاد فضایی زیباتر و دلنشین تری شد.

در واقع ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل لزوما نیاز به خرید مبلمان گران قیمت و یا لوازم دکوری لوکس ندارد بلکه با ایجاد هماهنگی و تناسب میان لوازم و عناصر موجود و یا حذف بعضی لوازم و اضافه کردن عناصری کوچک نیز میتوان تغییری زیبا و در خور توجه به وجود آورد.

این ایجاد هماهنگی گاهی تنها با تغییر دادن رنگ لوازم موجود و یا تغییر رنگ عناصر دکوراسیون داخلی از جمله دیوارها یا رنگ و طرح روکش مبلها یا روتختی و ... میتواند ایجاد شود. به خصوص دیوارها که به دلیل تشکیل دادن سطوح بزرگ و اصلی ساختمان نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند.

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و .... میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و دکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ..... مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت






نوشته شده توسط معمار در ساعت 19:42

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


نگاهی به دکوراسیون منزل توریستی در ایبیزا
دکوراسیون منزل یک بهشت خصوصی در ایبیزا
طراحی میز قهوه مدرن در دکوراسیون منزل
دکوراسیون داخلی خانه کوچک شهری در سوئد
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
بازسازی ساختمان خانه قدیمی به رستوران
دکوراسیون منزلی در مونترال
بازسازی ساختمان ویکتوریایی به خانه مدرن شیشه ای
بازسازی پنت هاوس بام اقیانوس آرام
استفاده از نمای بتن طبیعی در دکوراسیون منزل
بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک
دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا
دکوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست
طراحی دکوراسیون منزل با اتاق نشیمن مسحور کننده
دکوراسیون داخلی فست فود
جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی
کاربرد خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده
اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت کننده
بازسازی یک ساختمان مسکونی از قرن بیستم
دکوراسیون داخلی فضای اداری
فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل
اجزا و عناصر دکوراسیون منزل
طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا
شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ در جهان
چگونه دکوراسیون منزل به جادارتر شدن یک خانه کوچک کمک می کند؟
دکوراسیون داخلی خانه ی بدون دیوار
بازسازی ساختمان
دکوراسیون منزل ویلایی در هند
تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه
دکوراسیون داخلی رستوران بنکیو
طراحی دکوراسیون داخلی سبز
تاثیر رنگها بر چیدمان دکوراسیون داخلی
دکوراسیون منزل آپارتمانی اسکاندیناوی غرق در رنگ سفید
بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن
بازسازی ساختمان منزلی در امریکا
دکوراسیون منزل خانه های زیرزمینی
بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی
دکوراسیون منزل - پنت هاوس ترای بکا
دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی
دکوراسيون رستوران و فست فود
دکوراسیون اداری
دکوراسیون منزل
دکوراسیون مغازه
بازسازی ساختمان
دکوراسیون داخلی
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون منزل - دکوراسیون مغازه و آدرس shahtootdesign2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.